Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Samochody marek premium od zawsze były czymś naturalnie pożądanym przez kierowców z całego świata. Właśnie dlatego wielkie koncerny stawiają na oferowanie swoich aut w droższych i bardziej dopracowanych odsłonach. Toyota postanowiła stworzyć markę Lexus, która z czasem podbiła serca bardzo szerokiego grona kierowców. Dumnym przedstawicielem możliwości Lexusa jest model IS II.
Produkcja Lexusa IS II wystartowała w 2005 roku i trwała przez kolejne siedem lat. Auto ...