Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Moda na auta segmentu SUV oraz crossover pojawiła się na rynku już kilkanaście lat temu. Mimo to niektórzy producenci bardzo długo zwlekali z wejściem na ten jakże trudny rynek. Doskonałym przykładem może być Seat, który swój pierwszy model wpisujący się w ten segment, wprowadził do produkcji dopiero w 2016 roku. Mowa tutaj oczywiście o modelu Seat Ateca.
Seat Ateca to kompaktowy SUV, który w ofercie producenta zastąpił model Altea. Była to symboliczna zmiana, ...