Bez mechanizmu różnicowego w samochodzie, czyli tzw. dyfra, światowi producenci opon zarabialiby o wiele więcej niż obecnie na własnych produktach. Mechanizm różnicowy ma za zadanie kompensować różnicę prędkości obrotowej półosi kół osi napędowej w momencie pokonywania przez nie torów o różnych długościach. Mówiąc językiem bardziej przystępnym, bez dyferencjału pokonywanie zakrętów samochodem byłoby na dłuższą metę mocno utrudnione, jeśli nie niemożliwe.
Seat Exeo to pierwszy samochód segmentu D stworzony przez tego hiszpańskiego producenta. Dostępny jest on w dwóch wersjach nadwozia: jako 4-drzwiowy sedan oraz 5-drzwiowe kombi (Seat Exeo ST). Samochód był produkowany w latach 2008-2013, a w roku 2011 przeszedł facelifting. Większość części do Seata Exeo (oznaczanego także jako Seat Exeo 3R2) pozostała jednak taka sama dla wszystkich wersji pojazdu. Debiut hiszpańskiego producenta w klasie ...