Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
765 produktów
Zadaniem pompy paliwa jest dostarczanie paliwa znajdującego się w baku do układu wtryskowego, skąd trafia ono bezpośrednio do silnika gdzie jest spalane. Dawniej w układach paliwowych stosowane były gaźniki, które w pewnym sensie zastępowały obecnie znane pompy paliwa. Obecnie silniki są znacznie bardziej wymagające jeśli chodzi o ilość dostarczanego paliwa, a także jego ciśnienie. Właśnie dlatego zaczęły powstawać nowoczesne konstrukcje, które umożliwiają wydajne zasilanie silnika w paliwo.
Obecnie pompy paliwa najczęściej montowane są bezpośrednio w zbiornikach. Posiadają one własny filtr, a z silnikiem połączone są przy pomocy wężyków, doprowadzającego i zwrotnego. Pompa paliwa montowana jest od góry zbiornika, w większości wypadków dostęp do niej możemy uzyskać zdejmując lub podnosząc siedzisko tylnej kanapy. Do takich pomp musi być doprowadzone również zasilanie, ponieważ mają one wmontowany silnik elektryczny. Wyjmując pompę paliwa ze zbiornika pamiętajmy, by najpierw odpiąć od niej zasilanie, a po wyjęciu odpowiednio zabezpieczyć pozostały otwór żeby nie dostały się do niego żadne zanieczyszczenia.
Pompy paliwa nie są zbyt skomplikowanymi podzespołami. Ich działanie opiera się o pracę silnika elektrycznego wyposażonego w wirnik i zasysającego paliwo znajdujące się w baku wprost do układu paliwowego. Benzyna lub olej napędowy dostarczany jest następnie do pompy wtryskowej lub pompowtryskiwaczy, które rozpylają paliwo w cylindrze silnika. Awarie najczęściej spotykają określone części pompy paliwowej. Są to głównie uszczelnienia, pływak, zatkane przewody, zużyty filtr, lub spalony przekaźnik. Do najczęściej spotykanych objawów uszkodzenia pompy paliwa należą problemy z uruchomieniem silnika oraz jego gaśnięcie podczas dodawania gazu. Jeśli nasza jednostka napędowa gaśnie po kilku sekundach od uruchomienia to oznacza, że pompa nie dostarcza odpowiedniej ilości paliwa do silnika. Podobnie dzieje się w wypadku, kiedy samochód gaśnie podczas zwiększania obrotów. Problemem może być oczywiście uszkodzony silnik znajdujący się w samej pompie, jednak zawsze warto wykluczyć inne możliwości przez dokładne sprawdzenie, czy pływak nie został zawieszony, czy wszystkie uszczelnienia są kompletne, a filtr znajdujący się na pompie nie został zatkany osadem ze zbiornika.
Pompę paliwa można poddać regeneracji. W większości wypadków sprowadza się ona do wymiany poszczególnych części. Ważne jest, by elementy pompy paliwa były w pełni sprawne, a po wymianie idealnie do siebie pasowały. Zablokowanie lub uszkodzenie którejś z jej części może doprowadzić do zatrzymania naszego samochodu, co może być przykre. Części pompy paliwa powinny być dobierane do jej odpowiedniego modelu oraz wersji. Jeśli zrobimy to niedokładnie to możemy mieć problem ze zmontowaniem jej po regeneracji lub napotkać na problemy z jej działaniem.
W wypadku awarii pompy najczęściej wymienianymi elementami są różnego rodzaju uszczelki, pływak, a w szczególnych sytuacjach przekaźnik, który może ulec spaleniu. Zanim zdecydujemy się na wymianę kompletnej pompy paliwa, postarajmy się znaleźć powód jej uszkodzenia. Regeneracja jest nie tylko o wiele tańszym, ale również bardziej pewnym rozwiązaniem. Dzięki naprawie uszkodzonego elementu możemy zachować w swoim samochodzie oryginalną, fabrycznie montowaną część, która z pewnością jeszcze długo będzie nam służyć.
W naszym sklepie internetowym znajdziecie Państwo szeroki wybór pojedynczych części do pomp paliwa popularnych producentów, których części cieszą się ogromnym uznaniem wśród klientów z całego świata.
Części pomp paliwa oferowane w naszym sklepie pasują do większości pomp wykorzystywanych w samochodach poruszających się po naszych drogach. Dzięki temu każdy klient z pewnością znajdzie odpowiednie elementy do swojego samochodu.