- Amortyzator układu kierowniczego
- Chłodnica oleju układu kierowniczego
- Czujnik kąta skrętu koła kierownicy
- Drążki kierownicze poprzeczne
- Filtr przekładni kierowniczej
- Kierownica i jej części składowe
- Kolumna kierownicza
- Miarka olejowa
- Mocowanie układu kierowniczego
- Obudowa przekładni kierowniczej
- Oleje i płyny do układu wspomagania i przekładni kierowniczej
- Osłony i uszczelki przekładni kierowniczej
- Końcówki drążków kierowniczych
- Przekładnia kierownicza i Pompa wspomagania
- Przewody kierownicze sztywne i elastyczne
- Sterowanie i regulacja
- Układ kierowniczy - elementy przenoszące
- Włącznik ciśnieniowy oleju
- Zbiorniczek wyrównawczy oleju hydraulicznego
- Zwrotnica kolumny kierownicy
- Łożysko środkowe układu kierowniczego
Części układu kierowniczego
Sklep motoryzacyjny iParts.pl to lider internetowej sprzedaży części samochodowych online. Tylko u nas ponad dwa miliony auto części dostępnych od ręki. Szeroka gama produktów pochodzi wyłącznie od renomowanych producentów auto części. Sklep internetowy iParts.pl to zespół kreatywnych ludzi, posiadających ogromne doświadczenie w motoryzacji, a także w imporcie i dystrybucji części samochodowych. Wszystkie części dostępne w ofercie sklepu są kompatybilne z większością modeli samochodów dostępnych na polskim rynku. W iParts.pl dokonasz bezpiecznych zakupów bez żadnego ryzyka. Zapraszamy!
Układ kierowniczy to zdecydowanie jeden z najważniejszych podzespołów samochodu – umożliwia sprawne i zgodne z zasadami mechaniki ruchu pojazdów samochodowych zmienianie kierunku jazdy – ustawienie kierowanych kół jezdnych tak, by samochód mógł bez bocznego poślizgu poruszać się po wybranym przez użytkownika liniowym torze. Układ kierowniczy zapewnia także odpowiednie skręcanie kół kierowanych z zastosowaniem jak najmniejszej siły przyłożonej do koła kierownicy. Skręcone koła wracają do położenia jazdy na wprost samoczynnie, po zamknięciu działania tej siły.
Układ składa się z mechanizmu zwrotniczego – zespół dźwigni i cięgien łączących koła kierowane, co zapewnia odpowiednie ich ustawienie przy skręcie oraz z mechanizmu kierowniczego – element napędzający mechanizm zwrotniczy w przypadku zadziałania odpowiedniej siły uruchamiającej, przyłożonej do koła kierownicy.
Mechanizm zwrotniczy pozwala skręcać koła kierowane odpowiednio do przekazywanych na niego przez mechanizm kierowniczy ruchów kola kierownicy. Drążki mechanizmu zwrotniczego wykonywane są zwykle w postaci prętów stalowych lub rur o nagwintowanych końcach ewentualnie końcówkach stanowiących obsadę przegubu. Przeguby łączące drążki umożliwiają przestrzenne odchylenie się poszczególnych elementów mechanizmu zwrotniczego. Przeguby te wyposaża się w sprężyny do samoczynnego kasowania luzów spowodowanych zużyciem się sworzni kulistych.
Mechanizm kierowniczy odpowiada za przekazywanie ruchu kola kierownicy na mechanizm zwrotniczy. Składa się z wału kierownicy, koła kierownicy, przekładni kierowniczej i ramienia kierowniczego. Obrót koła kierowniczego, a wraz z nim wału kierownicy, powoduje za pośrednictwem przekładni kierowniczej obrót ramienia kierowniczego, którego ruch zostaje przekazany na mechanizm zwrotniczy.
Polecane akcesoria do układu kierowniczego:
KLIENCI, KTÓRZY KUPILI TEN PRODUKT, KUPILI RÓWNIEŻ
Baza wiedzy
- System kontroli trakcji – ASR
- Geometria kół – jak sprawdzić i ustawić?
- Dwa sposoby na wymianę płynu do układu wspomagania kierownicy
- Jak rozpoznać luz na końcówce drążka kierowniczego i samodzielnie przeprowadzić jego wymianę bez ściągacza?
- Wibracje w samochodzie, cz. I. Skąd się biorą drgania na kierownicy?
- Wyciek płynu w układzie wspomagania. Jak można go zlokalizować i skutecznie wyeliminować?