Wyciek oleju w 90-procentach przypadków oznaczać może awarię układu doładowania silnika. W pozostałych przypadkach tego typu wycieki z turbo są związane ze zbyt dużym ciśnieniem. Chodzi tutaj przede wszystkim o niesprawny system odpowietrzania układu korbowego, czego przyczyną jest zatkana odma. Jeżeli po uzupełnieniu oleju turbo nadal puszcza olej do wydechu lub do intercoolera, oznacza to, że jest zbyt duża ilość oleju w układzie, niedrożne są przewody olejowe lub uszkodzeniu uległa uszczelka spływu oleju turbiny.
Uszczelka turbiny w samochodzie
Uszkodzona uszczelka turbosprężarki najczęściej powoduje wyciek oleju z turbiny. Stąd też dla prawidłowego działania turbiny niezbędne jest zakładanie wyłącznie wysokiej jakości uszczelek do turbosprężarki.
Uszczelki turbo to niezbędny element zapewniający odpowiednie łączenia oraz hermetyczność turbosprężarki. Skutecznie zwiększają one szczelność maszyny wirnikowej, co wpływa korzystnie na wysoką efektywność pracy jednostki napędowej. Należy zadbać o to, aby uszczelki do turbosprężarek były odporne na pęknięcia i przecięcia. Z tego też powodu warto inwestować w zestawy montażowe turbo o certyfikowanej jakości PN-EN ISO 9001.
Zgodność uszczelki z modelem turbosprężarki
Należy zawsze kupować zestaw uszczelek turbiny, który jest kompatybilny z konkretną turbosprężarką. Do kompletu powinna być dołączona informacja, która określa markę danego auta. Aby wybrać odpowiedni zestaw uszczelek do turbosprężarek, warto zwrócić uwagę również na pojemność oraz moc jednostki napędowej, a także jego dodatkowe cechy. Przykładowo w modelach Opla (Astra, Corsa, Meriva), które napędzane są silnikiem diesla, istotne jest oznaczenie CDTi. Określa ono rodzaj jednostki z systemem bezpośredniego wtrysku paliwa, do którego przeznaczona jest sprężarka i turbina. Oring do turbo zawiera co najmniej kilka elementów, w tym m.in. uszczelki płaskie.
Wyciek oleju z turbiny
Naturalnym objawem wycieku oleju jest coraz niższy jego poziom w układzie. O jego wycieku z turbo może świadczyć również plama oleju pod samochodem. Pojawienie się oleju silnikowego na przewodach czy też na obudowie turbosprężarki również może oznaczać, że uszczelka turbiny jest wyeksploatowana. Wycieki oleju mogą doprowadzić do poważnych i nieodwracalnych uszkodzeń systemów łożyskowych, które mogą nastąpić nawet w chwilę od załączenia się turbosprężarki.
Bez względu na to, czy chodzi o zregenerowaną turbinę czy też fabrycznie nowy mechanizm, nie przestrzeganie zaleceń producenta co do użytkowania pojazdu turbodoładowanego szybko doprowadzi do skrócenia żywotności turbiny. Jednym ze sposobów na zweryfikowanie, czy turbo działa w sposób prawidłowy, jest podłączenie samochodu pod komputer diagnostyczny. W przypadku potrzeby precyzyjniejszej weryfikacji stanu turbosprężarki, należy poddać ją dokładnemu sprawdzeniu poprzez jej rozbiórkę. Pozwoli to ocenić nie tylko kondycję turbiny, ale również wszystkich jej komponentów, które w przypadku uszkodzenia należy wymienić na nowe.
Uszczelki turbosprężarki tanio tylko w iParts.pl! Współpracujemy wyłącznie ze sprawdzonymi i godnymi zaufania producentami części samochodowych. Wszystkie dostępne produkty są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta. Sklep iParts.pl zapewnia profesjonalną obsługę techniczną, najniższe ceny na rynku oraz szybką realizację zamówienia.