Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
BMW X5 to średniej wielkości luksusowy crossover SUV (segment I premium) zaliczany do sportowo-użytkowych samochodów. Jego produkcja rozpoczęła się w 1999 roku w Stanach Zjednoczonych, natomiast europejska premiera miała miejsce rok później. Model X5 to pierwszy tak duży samochód niemieckiej marki w tej klasie. Sam koncern BMW określił to auto jako pojazd typu SAV (Sport Activity Vehicle). Bez wątpienia BMW X5 odniosło bardzo duży sukces rynkowy. Dotychczas sprzedano ponad 1,3 miliona ...