Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
W 1988 roku niemiecki koncern Volkswagen rozpoczął produkcję trzeciej generacji modelu Passat noszącą nazwę B3. W przeciwieństwie do poprzednich wersji nowy Passat charakteryzował się okrągłymi kształtami – Volkswagen postanowił odejść od kwadratowych, kanciastych elementów. Volkswagen Passat B3 był pierwszym modelem z całej serii, dostępnym na całym świecie pod jedną nazwą. W 1990 roku auto trafiło do sprzedaży w Ameryce Północnej. Podobnie jak w przypadku innych modeli ...