Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volkswagena Passata nie trzeba chyba nikomu przedstawiać. To jeden z najchętniej kupowanych samochodów w historii niemieckiego koncernu. Do dziś sprzedano ponad 20 mln egzemplarzy tego auta. Passat zaliczany do samochodów klasy średniej (segment D) to jeden z najnowocześniejszych aut rodzinnych w Europie, który był wielokrotnie nagradzany w prestiżowych plebiscytach motoryzacyjnych. Szósta generacja VW Passata pojawiła się na rynku w 2005 roku, a głównym projektantem tej konstrukcji był ...