Każdy samochód posiada pewien zespół, który wiąże w całość wszystkie pozostałe podzespoły i mechanizmy składowe pojazdu. Takim zespołem, który stanowi de facto szkielet całego samochodu, jest tzw. rama.
Na ramie osadza się nadwozie. Z racji, że podczas jazdy, przede wszystkim po nierównej i wyboistej drodze, nadwozie podlega wyraźnym obciążeniom zmiennym, rama samochodu wraz ze współpracującymi podzespołami, ma zapewnić odpowiednią sztywność.
Volkswagen Passat to bezapelacyjnie jeden z największych hitów tego niemieckiego producenta. Auto od przynajmniej kilku ostatnich generacji można nazwać kultowym i bardzo popularnym. Szczególnie odmiany B5 oraz B6 cieszyły się swego czasu na naszych drogach ogromnym uznaniem. Jest to pełnoprawne auto dla ludu, które obok Golfa ponownie zmotoryzowało nasz kraj. Szósta odsłona tego kultowego modelu o oznaczeniu B6 zadebiutowała w 2005 roku i była produkowana aż do roku ...