3 produktów
Żaden inny płyn wykorzystywany na co dzień w motoryzacji na całym świecie nie posiada tak szerokiego zastosowania, jak woda demineralizowana. Ten popularny płyn różnie jest nazywany - woda demineralizowana, woda destylowana czy woda dejonizowana. Tak naprawdę jednak jest to dokładnie to samo, choć sposób jej otrzymania może się nieco różnić.
Woda demineralizowana a destylowana różnią się między sobą jedynie procesem ich otrzymania. Demineralizacja to proces następujący po dekationizacji. Jego głównym celem jest całkowite usunięcie soli obecnych w roztworze przez przeprowadzenie wymiany jonowej na silnie zasadowym anionicie (usunięcie anionów). Wymiana jonowa na silnie zasadowym anionicie pozwala także na usunięcie z wody krzemionki. Z kolei dwutlenek węgla jest usuwany z wody za pomocą odgazowywacza. Z kolei woda destylowana powstaje w trakcie procesu oczyszczania, podczas którego pozbawiona zostaje wszelkiego rodzaju dodatków typowych dla zwykłej kranówki. Tymi dodatkami są m.in.:
Pozbawiona tego wszystkiego woda staje się wodą czystą, zdemineralizowaną. Woda destylowana czy demineralizowana do chłodnicy posiadają podobne właściwości. Woda destylowana jest niezbędna szczególnie właścicielom akumulatorów obsługowych, którzy mają obowiązek systematycznego sprawdzania poziomu gęstości elektrolitu w baterii i w razie konieczności uzupełniania go właśnie przy pomocy wody pozbawionej w swym składzie minerałów. Jest to niezbędne w sytuacji, gdy pomiar areometrem pokazuje wynik wyższy niż 1,28 grama na centymetr kwadratowy.
Warto jednak pamiętać, że nieumiejętne dolanie wody demineralizowanej do elektrolitu może spowodować jego zbytnie rozrzedzeniem, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia żywotności akumulatora. Można tego uniknąć, dolewając wodę do naładowanej baterii.
Użycie wody zamiast płynu do chłodnicy ma sens? Wodę można zastosować zamiast płynu chłodniczego jedynie w skrajnych przypadkach, gdy nie ma pod ręką odpowiedniej cieczy chłodzącej. Należy to traktować wyłącznie jako sposób doraźny na zapewnienie jednostce napędowej chłodzenia. Jednak nie może być to rozwiązanie długotrwale stosowane, ponieważ na dłuższą metę grozi poważnym uszkodzeniem silnika.
Woda demineralizowana jest idealnym rozcieńczalnikiem do chemii samochodowej. Można ją wykorzystać m.in. do:
Woda demineralizowana nie zawiera chloru, związków mineralnych i związków organicznych, które zawsze odkładają się na mytych powierzchniach, tworząc mikroskopijną warstwę nalotu, a nawet zacieki po wyschnięciu. Dlatego też doskonale nadaje się do spłukania powierzchni karoserii. Światło odbija się w takiej powłoce lakierniczej niczym w lustrze, dając naprawdę wyjątkowy efekt. Wystarczy po dokładnym umyciu i opłukaniu samochodu zwykłą wodą użyć dodatkowo wody demineralizowanej (od 2 do 5 litrów w zależności od gabarytów auta). Użycie wody demineralizowanej pozwala usunąć wszelkie osady pozostawione przez zwykłą wodę i wydobyć całą głębię barwy lakieru.
Nie należy używać do mycia auta silnej chemii, a także nie można pozwolić, aby woda wyschła na powierzchni lakieru. Twarda woda może zostawić trwałe ślady w postaci trudnych do usunięcia water spotów (osadów z twardej wody). Warto więc płukać samochód wyłącznie wodą demineralizowaną lub wycieraj dokładnie auto na sucho, nie zostawiając tzw. filmu wodnego.
Tylko w iParts.pl woda demineralizowana do chłodnic w najniższej rynkowej cenie. Zapraszamy!