Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
1449 produktów
W zależności od modelu oraz konstrukcji konkretnego samochodu, obrót koła dokonuje się zazwyczaj na łożysku tocznym, które może być lub niezintegrowane z piastą. Nawet najlepsze smarowanie, minimalizujące tarcia obracających się kół, nie pozwoli w pełnym zakresie ograniczyć obciążeń osiowych oraz promieniowych, a także drgań i naprężeniu, którym jest poddawany cały układ jezdny samochodu.
czytaj więcej >Teoretycznie każde łożysko koła, przedniego lub tylnego, montowane fabrycznie przez producenta, powinno mieć tę samą żywotność, co całe auto. W rzeczywistości czas eksploatacji łożysk zostaje wielokrotnie skrócony. I wówczas przychodzi pora na ich wymianę. Bo łożysk się po prostu nie naprawia.
czytaj więcej >Bez dobrych łożysk nie ma motoryzacji. Przekonał o tym wszystkich przykład szwedzkiego przedsiębiorstwa SKF, które od 1907 roku zaopatrywało praktycznie cały świat w wysokiej klasy łożyska toczne, oprawy oraz części do łożyskowania. Dzisiaj ta sama firma jest producentem części decydujących o sile przemysłu samochodowego i nie tylko, co potwierdza popularność łożysk SKF pierwszej, drugiej oraz trzeciej generacji.
czytaj więcej >Łożysko toczne to bardzo ważny element każdego samochodu, który jest odpowiedzialny za minimalizowanie tarcia, przenoszenie obciążenia na podłoże, a także zapewnienie ruchu obrotowego oraz stałej osi tego obrotu dla konkretnego podzespołu. Łożysko toczne ma bardzo długą historię, a jego konstrukcja zmieniała się sukcesywnie wraz z postępem technicznym na świecie.
czytaj więcej >Początki firmy FAG sięgają blisko 120 lat wstecz, do roku 1883. Wówczas Friedrich Fisher w Schweinfurcie opracował młyn do szlifowania kulek i zapoczątkował przemysłową produkcję kolek łożyskowych FAG. Firma z czasem poszerzała swoją ofertę. Od 2001 roku FAG należy do Grupy Schaeffler i oferuje produkty zarówno na rynek motoryzacyjny, jak i dla lotnictwa, kosmonautyki oraz przemysłu maszynowego.
Nasze bezpieczeństwo podczas jazdy uzależnione jest między innymi od sprawnego funkcjonowania podzespołów pojazdu. Na układ jezdny samochodu oddziałują przeciążenia oraz w różnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Łożysko koła narażone jest na zmiany temperatury, zabrudzenia, uszkodzenia mechaniczne oraz przedostanie się pod uszczelkę zanieczyszczeń takich jak brud, kurz, piach. To właśnie one wpływają na pracę łożyska koła. Wśród głównych objawów zużycia łożyska znajdziemy przede wszystkim głośne tarcie podczas jazdy, odgłosy tarcia metalicznego, stuki i szumy w okolicach piasty. W skrajnych przypadkach nasz samochód narażony jest na wibracje kół i drgania kierownicy. Wymiana łożyska przyczynia się do wyeliminowania powstałych problemów oraz zmniejszenia zużycia paliwa i problemu nierównomiernego zużywania bieżnika opon.
Wśród produktów firmy FAG znajdziemy między innymi zestaw łożyska koła, przeznaczony na daną oś samochodu przednią lub tylną. Łożyska FAG prowadzą i podtrzymują wały i osie przy jak najmniejszym tarciu i zużyciu. Krytyczne wymagania stawiane przez rynek motoryzacyjny oraz producentów sprawiają, że FAG to gwarancja trwałości, niezawodności i efektywności.
1. Łożyska standardowe – łożysko stożkowe o dużej nośności i zwartej budowie, przeznaczone do kół tylnych z hamulcami bębnowymi. Łożysko jest rozbieralne, pierścienie zewnętrze i wewnętrzne mogą być montowane oddzielnie.
2. Łożysko 1 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), przeznaczony do kół przednich i tylnych o zdefiniowanym i ustawionym wstępnie luzie łożyska. Fabrycznie nasmarowane na cały okres eksploatacji, doskonale przenoszą duże siły poprzeczne pojawiające się podczas jazdy po krętych drogach.
3. Łożysko 2 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), o zdefiniowanych i ustawionym wstępnie luzie łożyska. Łożysko łączy w sobie zalety zintegrowanego kołnierza pozwalającego na montaż tarczy hamulcowej i obręczy koła.
4. Łożysko 3 generacji – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe), o wysokim stopniu zintegrowania wraz z kołnierzami do mocowania tarczy hamulcowej, koła i zwrotnicy.
5. Łożysko generacji 3.2 – łożysko kulkowe skośne (dwurzędowe) z czujnikiem ABS.
Wszystkie łożyska FAG są bezobsługowe i zaprojektowane zgodnie z obowiązującymi standardami. Szeroka gama produktów sprawia, że każdy kierowca może wśród nich znaleźć coś dla swojego samochodu. Zaufaj sprawdzonym rozwiązaniom, zaufaj FAG.