Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
1345 produktów
Pierwszym objawem, który sugeruje konieczność naprawy wahacza tylnego, jest nadmierne pochylenie koła. Ponadto wszelkie stuki dochodzące z okolic wahaczy, to wyraźny znak, że pojawiła się konieczność naprawy lub wymiany tylnego wahacza.
czytaj więcej >Kierowco, masz wybór! Wymiana wahacza, to kolejna czynność, którą można wykonać samodzielnie, we własnym garażu. Można zaoszczędzić na wymianie. W zasadzie wystarczy odrobina wolnego czasu i chęci, by dokonać wymiany wahacza we własnym zakresie. Jak wymienić wahacz w samochodzie?
czytaj więcej >Jakie są polskie drogi? Ujmując to delikatnie, nie zostały stworzone dla samochodów osobowych. Niestety, nie mamy innego wyjścia i musimy jeździć w takich warunkach na co dzień. Dla zawieszenia samochodowego oznacza to niezwykle trudne warunki pracy i możliwość wystąpienia nieprzewidzianych usterek.
czytaj więcej >Jeśli kiedykolwiek zdarzyło Wam się oglądać – choćby tylko na zdjęciach – efekty awarii sworznia wahacza, z pewnością wiecie już, że z tym elementem układu zawieszanie po prostu nie ma żartów. Przy małych prędkościach jego uszkodzenie doprowadzić może do istotnych zniszczeń, przy dużych do prawdziwej katastrofy. Dlatego zawsze musicie zwracać szczególną uwagę na wszelkie objawy uszkodzenia sworznia wahacza i reagować natychmiast po ich wykryciu.
czytaj więcej >Marka SKF (Svenska Kullagerfabriken AB) to szwedzki producent i zarazem największy obecnie na świecie dostawca łożysk tocznych, opraw łożyskowych, a także części i przyrządów wykorzystywanych do łożyskowania. Firma posiada ponad 100 profesjonalnych fabryk zlokalizowanych w 28 krajach na całym świecie, również w Polsce (od 1923 roku). Dodatkowo SKF dysponuje własnymi placówkami badawczymi oraz dostarcza na rynek nowe standardy i typy łożysk tocznych. Jednak to nie cała oferta szwedzkiego SKF. Producent dostarcza również wysokiej jakości podzespoły samochodowe, części do kół, silnika, układu przeniesienia napędu, układu kierowniczego oraz systemu zawieszenia.
Wahacz marki SKF charakteryzuje się wysoką jakością wykonania, bezpieczeństwem użytkowania, a jego produkcja odbywa się z zachowaniem fabrycznych norm, co przekłada się na idealne dopasowanie wahacza. Jest to bardzo ważny element całego układu zawieszenia, który łączy ze sobą inne elementy zawieszenia przymocowane do nadwozia.
Wahacz SKF jest zbudowany najczęściej z aluminium lub metalu. Są to materiały trwałe, wytrzymałe na wszelkie uszkodzenia i odkształcenia mechaniczne. Wahacz firmy SKF spotykany jest również jako element żeliwny, jednak są to rozwiązania wypierane już z rynku przez części stalowe i aluminiowe, w zależności od konstrukcji samochodu. Szwedzki producent oferuje zarówno wahacze wzdłużne (proste, rozwidlone oraz korbowe), jak i skośne (wykorzystywane najczęściej przy osiach napędowych kół niekierowanych).
Wahacz marki SKF kuty z aluminium lub materiały stalowego jest dodatkowo lakierowany kataforetycznie, dla zapewnienia doskonałej ochrony antykorozyjnej. Wbudowane w niego przeguby kulowe są wykonane ze stali z dodatkową wkładką z tworzyw sztucznych. Zabudowane tuleje powstają z kauczuku o określonej twardości, w zależności od zastosowania. Każdy wahacz SKF jest dostarczany z nakładką ochronną z tworzyw sztucznych, którą należy usunąć przed montażem.
Marka SKF od ponad 70. lat ściśle współpracuje z włoskim koncernem Ferrari, a przede wszystkim z zespołem Formuły 1 – Scuderia Ferrari. Jest to najdłuższa nieprzerwana współpraca techniczna w całej historii królowej sportów motorowych – Formuły 1. SKF to także sponsor i oficjalny dostawca zawodów Super TC2000 w Argentynie, a także stały partner zespołów Formuły Student.