5 produktów
Objawy zużycia zaworu EGR bywają niejednoznaczne. Część z nich może wprowadzać w błąd, sugerując awarię kilku innych podzespołów silnika. Co gorsza, w niektórych przypadkach zużycie EGR może przebiegać bezobjawowo i kierowca będzie wówczas przez długi czas nieświadomie jeździł z niedziałającym zaworem recyrkulacji spalin. Jak to możliwe? Po czym poznać, ze doszło do takiej sytuacji?
czytaj więcej >Dopóki zawór EGR jest sprawny, większość kierowców w ogóle nie zaprząta sobie nim głowy. Dopiero gdy auto zaczyna się dziwnie zachowywać, a silnik daje nam zdecydowanie mniej mocy niż powinien, przypominamy sobie, że właśnie tak wygląda jeden z podstawowych objawów awarii zaworu EGR. Problem w tym, że uszkodzenie tego elementu może dawać też całkowicie odwrotne skutki.
czytaj więcej >Krąży przekonanie, że układ recyrkulacji spalin może zostać odcięty. Aktualnie zdecydowana większość kierowców nie wymienia zaworu EGR, gdy jest to konieczne, a po prostu postanawia go zaślepić. Jakie ma to skutki dla silnika? Czy zawór układu recyrkulacji spalin (EGR) może zostać odcięty bez konsekwencji? Dlaczego kierowcy decydują się na taki zabieg?
czytaj więcej >Niewielu kierowców wie, że dym, który wydostaje się z rury wydechowej samochodu z dobrze wyregulowanym i nagrzanym silnikiem, powinien być niemal przezroczysty. Inny kolor spalin może świadczyć o awarii m.in. zaworu EGR.
czytaj więcej >