- Prąd ładowania alternatora [A]: 80
- Napięcie [V]: 12
- Koła pasowe: Koło pasowe paska wieloklinowego
- Liczba rowków: 6
- ID wykonania wtyczki: DF
- Gwarancja: 2 lata gwarancji
- Ilość żeber: 6
- Średnica koła pasowego [mm]: 49
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALANKO | 10443095 |
ALANKO | 10443134 |
ALANKO | 11443095 |
ALANKO | 11443134 |
AS-PL | A3032 |
AS-PL | A3032(VALEO) |
AS-PL | A5038 |
AS-PL | A5051 |
BORG BECK | BBA2320 |
CASCO | CAL15110AS |
CASCO | CAL15110GS |
CITRO | 96 428 796 80 |
DELCOREMY | DRA 4045 |
DELCOREMY | DRA1319 |
DELCOREMY | RAA15156 |
DENSO | 102211-8410 |
DENSO | 102211-8570 |
DENSO | DAN-515 |
EAI | 56743 |
ELSTOCK | 28-4791 |
FARCOM | 111744 |
FARCOM | 113246 |
FRIESEN | 90 90 170 |
H.C A/S | CA 1665 IR |
HELLA | 737 987-001 |
HELLA | 8EL 011 710-651 |
HELLA | 8EL 737 987-001 |
LAUBER | 11.1665 |
LAUBER | LAU 11.1665 |
LUCAS | LRA02164 |
LUCAS | LRA02303 |
LUCAS | LRA03252 |
MAG | 633 218 29 |
MAG | 944390901700 |
MITSUBISHI | A 5 T G0192 A |
MITSUBISHI | A 5 T G0192 B |
MITSUBISHI | A 5 TA 6392 C |
PEUGE | 5705 6D |
PEUGE | 5705 AW |
PEUGE | 96 385 436 80 |
PEUGE | 96 385 442 80 |
PEUGE | 96 385 445 80 |
PEUGE | 96 428 796 80 |
PEUGE | 96 496 117 80 |
PEUGE | 96 496 118 80 |
PEUGE | 96 519 274 80 |
PEUGE | 96 543 430 80 |
PEUGE | 96 569 562 80 |
PEUGE | 9642 879 480 |
PEUGE | 98 018 953 80 |
QUINTON HA | QRA1649 |
VALEO | 2 542 428 |
VALEO | 2 542 488 |
VALEO | 2 542 794 |
VALEO | 2 542 803 |
VALEO | 2 542 923 |
VALEO | 437 461 |
VALEO | 746100 |
VALEO | 746900 |
VALEO | A 13 VI 282 |
VALEO | SG 8B022 |
VALEO | SG 9B064 |
VALEO | SG 9B067 |
VALEO | TG 9B025 |
VEMO | V22-13-90170 |
WAI | 23164N |
WAI | 23166N |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Alternator to podstawowy podzespół układu elektrycznego w każdym samochodzie. Rola tego elementu polega przede wszystkim na ładowaniu akumulatora podczas pracy jednostki napędowej i zmiany energii mechanicznej w prąd, wykorzystywany także do zasilania osprzętu elektrycznego samochodu.
Podzespół ten został przymocowywany do jednostki napędowej. Napędza go wał korbowy. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa z powodu braku energii elektrycznej potrzebnej chociażby akumulatorowi.
Do najczęstszych objawów uszkodzenia alternatora należy zaliczyć zapalenie się czerwonej kontrolki akumulatora na desce rozdzielczej samochodu. Ta kontrolka informuje kierowcę, że występuje problem z ładowaniem. By sprawdzić, czy problem leży po stronie alternatora wystarczy zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika. Powinno się ono mieścić w przedziale od 13,8 do 14,5 V. Napięcie poniżej tych wartości będzie prawdopodobnie zwiastunem wymiany alternatora na nowy.
Za pozostałe objawy awarii alternatora należy uznać niejednostajnie święcące się światła samochodowe, czy też stosunkowo częste przepalanie się żarówek. Należy także zwrócić uwagę na ewentualne hałasy dobiegające do kabiny kierowcy spod maski pojazdu, nasilające się wraz ze wzrostem obrotów jednostki napędowej.
Uszkodzony alternator to problem, którego nie można bagatelizować. Jazda z uszkodzonym alternatorem jest po prostu niemożliwa. Najłatwiejszym i najszybszym rozwiązaniem jest zakup nowego alternatora i wymiana starego. Po alternatory samochodowe najlepszych marek zapraszamy do naszej oferty.