- Średnica bębna hamulcowego: 280
- Maksymalna wielkosć poslizgu bębna [mm]: 282
- Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm]: 78
- Ilość otworów: 5
- Średnica otworu [mm]: 160
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2734S |
APEC | DRM9919 |
ATE | 24022800041 |
BENDIX | 329741B |
BORG BECK | BBR7186 |
BOSCH | 0 986 477 203 |
BRAKE ENG | DR962364 |
BREMBO | 14A69210 |
BREMBO | 14C01710 |
DELPHI | BF478 |
FERODO | FDR329800 |
FIRST LINE | FBR987 |
FORD | 3C11-1126-AA |
FORD | 4041429 |
FORD | 4078769 |
FORD | 4446218 |
FORD | 4519396 |
FORD | YC1W-1126-DC |
FORD | YC1W-1126-DD |
FTE | BT628 |
HELLA | 8DT 355 300-451 |
HELLAPAGID | 8DT 355 300-451 |
JURID | 329741J |
LPR | 7D0646 |
METELLI | 180367 |
METZGER | 230714 |
MEYLE | 715 523 7041 |
MGA | T7576 |
MIN | MBD057 |
NK | 262511 |
OPENPARTS | BAD9074.10 |
PAGID | 61246 |
QH BENELUX | 66429 |
REMSA | 709900 |
TEXTAR | 94024600 |
TRISCAN | 812016225 |
VALEO | 237048 |
FORD
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Bęben hamulcowy AKRON-MALÒ 1120091 | AKRON-MALÒ | Brak ceny |
Bęben hamulcowy VEMA 801484 | VEMA | Brak ceny |
Bęben hamulcowy PROTECHNIC PRT037 | PROTECHNIC | Brak ceny |
Bęben hamulcowy SBS 1825262513 | SBS | Brak ceny |
Bęben hamulcowy JURATEK JDR136 | JURATEK | Brak ceny |
Bęben hamulcowy JURID 329741J | JURID | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Hamulec bębnowy to coraz rzadziej stosowany rodzaj układu hamulcowego, który spotyka się przede wszystkim w przypadku niewielkich samochodów miejskich, nieco starszej już daty. Jedną z najważniejszych części hamulcowego układu bębnowego jest bęben hamulcowy.
Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. We wnętrzu bębna montuje się szczęki hamulcowe oraz poruszający nimi rozpieracz. Całość osadza się na osi tarczy nośnej. Hamowanie takiego układu powstaje na skutek dociskania szczęk hamulcowych do wewnętrznej powierzchni bębna hamulcowego.
Największym mankamentem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz ograniczone odprowadzanie nadmiaru ciepła, które wydziela się podczas intensywnego hamowania samochodem. Czynniki te spowodowały, że producenci zaczęli rezygnować ze stosowania bębnów hamulcowych na przedniej osi samochodu.
Bębny hamulcowe stosuje się już jedynie na tylnej osi samochodu. Ich wymiana nie należy do łatwych i powinna zawsze być przeprowadzana przez profesjonalny warsztat samochodowy. Wymieniając bębny hamulcowe należy także wymienić szczęki hamulcowe, a w wielu modelach samochodów również łożysko koła.
Trwałość bębnów hamulcowych zależy przede wszystkim od stylu jazdy samochodem. Niekiedy komplet bębnów wystarcza nawet na przejechanie około 120 – 150 tysięcy kilometrów. Zdarza się jednak także, że na skutek agresywnej jazdy samochodem, interwały te mogą ulec zmianie i bębny hamulcowe trzeba będzie wymienić nieco wcześniej.