- Długość sieci [mm]: 97
- Szerokość sieci [mm]: 630
- Głębokość sieci [mm]: 64
- Rodzaj chłodnicy: Żebra chłodzące lutowane
- Materiał żeber chłodzących: Aluminium
- Ciężar netto [g]: 1734,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AHE | 709054/O |
ALFA | 50517002 |
AUTOGAMMA | 105641 |
AVA | AL4130 |
FIAT | 50517002 |
MAG | 351319202980 |
MAG | 351319202982 |
NISSENS | 96507 |
NRF | 30540 |
WEZEL | 01004130 |
ALFA ROMEO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Niemiecki producent części samochodowych – Mahle – to korporacja, której działalność dociera niemal do wszystkich części świata. Słynące z wydajności silniki Mahle pojawiają się w pojazdach na każdym kontynencie. Części silnika marki Mahle są cenione za wysoką odporność termiczną, lekkość oraz wytrzymałość mechaniczną. W ostatnich latach producent coraz większy nacisk kładzie również na kwestie środowiska, tworząc silniki ograniczające emisję spalin. Korporacja motoryzacyjna Mahle produkuje również przygotowane do znoszenia skrajnych obciążeń, turbosprężarki. Pomimo działania na najwyższych obrotach, pracę turbosprężarki Mahle cechuje relatywnie niewielki hałas.
Producent części samochodowych Mahle uchodzi również za przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji elementów układów filtracyjnych. W asortymencie znajdują się zarówno filtry paliwa i oleju, jak również filtry powietrza i kabinowe. Nie rezygnując ze skuteczności filtrów, eksperci pracujący dla Mahle stale zwiększają także ich wydajność. Osobną gałąź działalności firmy Mahle stanowią części układu chłodzenia oraz elementy kategoryzowane w obszarze elektroniki/mechatroniki.
Niemiecki producent Mahle dysponuje około 170 fabrykami na całym świecie, natomiast inżynierowie pracujący dla marki udoskonalają podzespoły w 30 centrach badawczych. Części zamienne Mahle dostępne na rynku wtórnym wyróżnia najwyższa jakość, ponieważ powstają według tego samego wzorca, co części oryginalne, zamawiane przez takich producentów, jak np. Skoda, Suzuki, Mercedes czy Audi.