- Głębokość sieci [mm]: 85
- Szerokość sieci [mm]: 147
- Długość sieci [mm]: 300
- Rodzaj chłodzenia: Chłodzony powietrzem
- Materiał: Aluminium
- Ciężar [kg]: 2,75
Dodaj opinię
(24.01.2021)
Świetnie, że udało mi się kupić tą część w tak dobrej cenie. Przesyłka też przyszła szybko, a chłodnica była solidnie zapakowana. Dziękuję i polecam
Opinia wystawiona dla Chłodnica powietrza doładowującego - intercooler VALEO 818283
(23.12.2015)
Opinia wystawiona dla Chłodnica powietrza doładowującego - intercooler VALEO 818722
(08.09.2015)
Opinia wystawiona dla Chłodnica powietrza doładowującego - intercooler VALEO 817730
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 167006N |
ARD | CITR8070O |
AVA | PE4299 |
AVA | PEA4299 |
BEHR SERVI | 8ML 376 700-511 |
BEHR SERVI | 8ML 376 700-514 |
BEHR SERVI | 8ML 376 899-241 |
BEHR SERVI | 8ML376700511 |
BEHR SERVI | 8ML376700514 |
BEHR SERVI | 8ML376899241 |
BSG | BSG 70-535-005 |
BSG | BSG70535005 |
CITRO | 0384-H5 |
CITRO | 384H5 |
FRIGAIR | 0703.3010 |
FRIGAIR | 7033010 |
HELLA | 8ML 376 700-511 |
HELLA | 8ML 376 700-514 |
HELLA | 8ML376700511 |
HELLA | 8ML376700514 |
JDEUS | 807M57 |
JDEUS | 807M57A |
KLOKKERH | 5514304299 |
MAG | 351319200523 |
MAHLE | CI 16 000P |
MAHLE | CI 16 000S |
MAHLE | CI16000P |
MAHLE | CI16000S |
NISSENS | 96718 |
NRF | 30860 |
PEUGE | 0384-H5 |
PEUGE | 384H5 |
VEMO | V22-60-0007 |
VEMO | V22600007 |
WEZEL | 40004299 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Intercooler to nieco mniej znany kierowcom, ale nadal bardzo istotny element samochodowej turbosprężarki. Podzespół ten znany jest także jako chłodnica powietrza doładowanego i należy do układu dolotowego, montowanego współcześnie zarówno w samochodach z silnikami benzynowymi, jak i Diesla.
Rola tej części samochodowej polega na schładzaniu powietrza, które wydobywa się z turbosprężarki i wpada do silnika spalinowego. Chłodnica powietrza doładowanego działa bezawaryjnie, gdy samochód jest w ogólnie dobrej kondycji. Do awarii dochodzi dopiero np. na skutek wycieku oleju, który przedostanie się do intercoolera.
Jak wszystkie części samochodowe, tak i intercooler może ulec awarii. Do najczęstszych usterek zalicza się wszelkiego rodzaju nieszczelności, które powstają z reguły na skutek korozji lub uszkodzenia mechanicznego (intercooler jest z reguły zamocowany tuż za zderzakiem, co naraża go na uderzenia m.in. kamieni).
Do typowych objawów uszkodzonego intercoolera należy zaliczyć przede wszystkim zauważalny spadek mocy. Ponadto da się spostrzec charakterystyczny świst powietrza podczas mocniejszego naciśnięcia pedału gazu. Do rzadszych symptomów awarii zalicza się z kolei szarpanie podczas ruszania czy też dławienie się silnika.
Wszelkie uszkodzenia mechaniczne chłodnicy powietrza doładowanego można dostrzec gołym okiem. Intercooler będzie pochlapany olejem lub mocno zaolejony. Wówczas nie pozostaje nic innego jak jego wymiana na nowy. Jeżeli podzespół jest szczelny a mimo wszystko nadal nie działa prawidłowo, to awarii można szukać w przewodach doprowadzających i odprowadzających powietrze (mogą być sparciałe i wystarczy je wymienić na nowe).
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.