- System hamulcowy: ATE
- Ciężar [kg]: 0,24
- Średnica tłoka [mm]: 17,5
- Materiał: Żeliwo
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 21
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABE | C5W013ABE |
APEC | BCY1039 |
APEC | BWC8094 |
ATE | 020027 |
ATE | 03.3217-2111.3 |
ATE | 03.3217-2112.3 |
AUDI | 331.611.051A |
AUTOFREN S | D3276 |
AUTOMEGA | 120023710 |
AUTOMEGA | 306110051331A |
BENDIX | 212064B |
BENDIX | 214042B |
BORG BECK | BBW1266 |
BOSCH | 0 204 116 479 |
BRAKE ENG | WC4240 |
BREMBO | A 12 043 |
BREMSI | BC0000 |
CAR | 142.1189 |
CAR | 3506 |
CIFAM | 101-060 |
DELPHI | LW 42112 |
DELPHI | WAP 513 |
DENCKERMAN | B150237 |
DJ PARTS | AW1303 |
ERT | 300147 |
FAG | R17011K1 |
FEBI | 02217 |
FERODO | FHW010 |
FTE | R17011.7.1 |
GIRLING | 32660064 |
HAVAM | CC 1771 |
HAVAM | CW 1771 |
HAVAM | WC01771 |
HELLA | 8AW 355 531-761 |
JURATEK | JCY1023 |
KAWE | W4912 |
KRAFT AUTO | 6030020 |
LPR | 4912 |
MAG | 359001300380 |
MAPCO | 2743 |
METELLI | 04-0060 |
METZGER | 101-060 |
MEYLE | 100 611 0028 |
MOPR | DWC 325 |
MOTAQUIP | VWC203 |
Motrio | 8550501775 |
NAPA | NCY1029 |
NATIONAL | NWC5007 |
NK | 802339 |
NK | 804706 |
OPTIMAL | RZ-3923 |
OPTIMAL | RZ-3923A |
PEX | 1.17.435 |
PEX | 1.22.095 |
PROTECHNIC | PRH2317 |
QUINTON HA | BWC 3249 |
QUINTON HA | RF17001 |
REMSA | C1517.15 |
ROADHOUS | 1517.15 |
SAMKO | C02140 |
SEAT | 331.611.051A |
SPIDAN | 83158 |
STOP | 212064S |
SWAG | 32 90 2217 |
TEXTAR | 34124100 |
TOPRAN | 103 435 |
TRISCAN | 8130 29003 |
TRUSTING | CF000 |
TRW | BWC107 |
VAG | 331 611 051A |
VILLAR | 623.5149 |
VW | 331.611.051A |
WOKING | C1517.15 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.