- System hamulcowy: FAG
- Średnica tłoka [mm]: 19
- Materiał: Aluminium
- Wymiar gwintu: 1x M10x1.0
- Rozstaw srub mocujących: 10,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42008 |
ABE | C5W003ABE |
ABE | C5W008ABE |
APEC | BCY1380 |
APEC | BWC8034 |
APEC | BWC8211 |
ASAM | 80301 |
ATE | 24.3219-0909.3 |
AUDI | 1H0611053 |
AUDI | 6Q0611053B |
AUDI | 861611053 |
BARUM | BAW1905 |
BENDIX | 212326B |
BORG BECK | BBW1720 |
BOSCH | 0 986 475 770 |
BOSCH | 0 986 AB8 657 |
BOSCH | F 026 009 433 |
BRAKE ENG | WC1317BE |
BRAKE ENG | WC1376BE |
BRAKE ENG | WC4290 |
BREMBO | A 12 289 |
BREMSI | BC0121 |
CAR | 4523 |
CIFAM | 101-679 |
DELPHI | LW44202 |
DJ PARTS | AW1301 |
ERT | 300346 |
ERT | 300464 |
FAG | R19060A1 |
FAG | R19079A1 |
FEBI | 06112 |
FERODO | FHW339 |
FTE | 9210004 |
FTE | R19079A1 |
GIRLING | 5004113 |
HAVAM | WC30326 |
HELLA | 8AW 355 532-281 |
JPG | 1161300500 |
JURATEK | JCY1000 |
KAMOKA | 1110033 |
KAWE | W4372 |
KRAFT AUTO | 6030060 |
KRAFT AUTO | 6030062 |
LPR | 4372 |
MAG | 359001301460 |
MAG | 360219230088 |
MAG | 360219230346 |
MAPCO | 2276 |
MAPCO | 2776 |
MAXGEAR | 19-0030 |
METELLI | 04-0679 |
METZGER | 101-349 |
METZGER | 101-679 |
MEYLE | 100 611 0058 |
MEYLE | 114 533 0015 |
MOTAQUIP | VWC753 |
NAPA | NCY1001 |
NATIONAL | NWC5070 |
NK | 804306 |
PROTECHNIC | PRH2685 |
QUINTON HA | BWC 3583 |
QUINTON HA | BWC3733 |
REMSA | C1509.02 |
REMSA | C1519.14 |
ROADHOUS | 1509.02 |
ROADHOUS | 1519.14 |
SAMKO | C20616 |
SEAT | 1H0611053 |
SEAT | 6Q0.611.053B |
SEAT | 861611053 |
SKODA | 1H0611053 |
SKODA | 6Q0611053B |
SKODA | 861611053 |
STELLOX | 05-83024-SX |
STELLOX | 05-85594-SX |
STOP | 212326S |
SWAG | 30 90 6112 |
TEXTAR | 34016900 |
TOPRAN | 103 064 |
TOPRAN | 104 230 |
TRISCAN | 8130 29012 |
TRISCAN | 8130 29023 |
TRW | BWD113A |
TTC | 07.35.003 |
VAG | 1H0 611 053 |
VAG | 6Q0 611 053B |
VALEO | 402011 |
VILLAR | 623.5084 |
VW | 1H0611053 |
VW | 6Q0.611.053B |
VW | 6QE 611 053 A |
VW | 861611053 |
WOKING | C1509.02 |
WOKING | C1519.14 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.