- Średnica [mm]: 19,05
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 42832X |
A.B.S. | 42843 |
AKRON-MALÒ | 90110 |
ASHIKA | 67-W0-001 |
ATE | 03 3219 6311 3 |
ATE | 03.3219-6311.3 |
ATE | 03321963113 |
ATE | 24 3219 1715 3 |
ATE | 24.3219-1715.3 |
BENDIX | 212171 B |
BENDIX | 212171B |
BENDIX | 212386B |
BENDIX | 9621050 |
BOSCH | 0 986 475 143 |
BOSCH | 0986475143 |
BREMBO | A 12 157 |
BREMBO | A 12 173 |
CIFAM | 101-298 |
CIFAM | 101-677 |
DAEWOO | 90235422 |
DELPHI | LW 50000 |
DELPHI | LW 50008 |
DELPHI | LW50000 |
DELPHI | LW50008 |
FAG | R19082A1 |
FEBI | 06794 |
FEBI | 12617 |
FERODO | FHW041 |
FERODO | FHW421 |
FTE | R 19059 B1 |
FTE | R 19082 A1 |
FTE | R19082A1 |
GIRLING | 5004119 |
HBJAKOPART | J3230901 |
JAPANPAR | CS-W01 |
KAGER | 39-4292 |
KAGER | 39-4404 |
LPR | 4248 |
LUCAS_ELEC | 32 967 233 |
LUCAS_ELEC | 5004119 |
LUCAS_ELEC | BWD 119 |
LUCAS_ELEC | BWD119 |
MAPCO | 2769 |
METELLI | 04-0298 |
METELLI | 04-0677 |
METELLI | 040298 |
MEYLE | 614 055 0004 |
OPEL | 5 50 133 |
OPEL | 5 50 141 |
OPEL | 5 50 144 |
OPEL | 5 50 153 |
OPEL | 550133 |
OPEL | 550141 |
OPEL | 550144 |
OPEL | 90009594 |
OPEL | 90235422 |
OPEL | 90374076 |
OPEL | 90443261 |
OPEL | 90498300 |
OPTIMAL | RZ-3259 |
OPTIMAL | RZ-3259A |
PEX | 1.19.103 |
QH BENELUX | WC00987 |
QUINTON HA | BWC3638 |
QUINTON HA | RF19008 |
ROADHOUS | 1519.17 |
SWAG | 40 91 2617 |
SWAG | 99 90 6794 |
TRISCAN | 8130 24034 |
TRISCAN | 8130 24037 |
TRUSTING | CF074 |
TRUSTING | CF185 |
TRW | BWD119 |
TRW | BWD119A |
TRW | BWK220 |
VALEO | 402010 |
VAUXH | 90009594 |
VAUXH | 90235422 |
VAUXH | 90374076 |
VAUXH | 90443261 |
VAUXH | 90498300 |
VILLAR | 623.5094 |
VILLAR | 623.5894 |
ZAZ | 90235422 |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.