- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- Średnica tłoka [mm]: 19
- Ciężar [kg]: 0,43
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 2734 |
A.B.S. | 2858 |
ATE | 24.3219-1107.3 |
ATE | 24321911073 |
BENDIX | 211746B |
BENDIX | 211748B |
BOSCH | 0 986 475 776 |
BOSCH | 0 986 AB8 042 |
BOSCH | 0 986 BB3 002 |
BOSCH | 0986BB3002 |
BOSCH | 986475776 |
BOSCH | 986AB8042 |
BREMBO | A 12 099 |
BREMBO | A 12 237 |
BREMBO | A12099 |
BREMBO | A12237 |
DELPHI | LW36167 |
DELPHI | LW37521 |
FEBI | 05703 |
FEBI | 05734 |
FEBI | 5703 |
FEBI | 5734 |
FERODO | FHW027 |
FERODO | FHW336 |
FORD | 1006016 |
FORD | 1104132 |
FORD | 1517559 |
FORD | 6196052 |
FORD | 72GB2261AA |
FORD | 91AB2261BA |
FORD | 96FB2261BA |
FRITECH | CF075 |
FTE | R19031F1 |
LPR | 4258 |
LPR | 4918 |
LUCAS_ELEC | 5004195 |
MAZDA | 1E06-26-610 |
MAZDA | 1E0626610 |
MAZDA | 1E07-26-610 |
MAZDA | 1E0726610 |
METELLI | 04-0354 |
METELLI | 04-0831 |
METELLI | 40354 |
METELLI | 40831 |
MGA | C1450 |
MGA | C1466 |
NK | 1340802506 |
QUINTON HA | BWC3255 |
QUINTON HA | BWC3257 |
QUINTON HA | BWC3487 |
QUINTON HA | RF19014 |
ROADHOUS | 1519.35 |
ROADHOUS | 1519.48 |
ROADHOUS | 151935 |
ROADHOUS | 151948 |
ROULUNDS | 710729 |
SBS | 1340802506 |
TRUSTING | CF075 |
TRUSTING | CF721 |
TRW | BWD195 |
FORD
|
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Cylindry hamulcowe kół znajdują się zarówno w hamulcach bębnowych, jak i tarczowych. Utrzymanie ich w dobrym stanie technicznym gwarantuje równomierne, a zarazem bezpieczne przenoszenie siły hamowania. Jako, że są to części zużywające się, wymagają przeprowadzania regularnych kontroli. Dotyczy to w szczególności cylindrów hamulcowych w hamulcach bębnowych.
Hamulce samochodu działają zgodnie z zasadą przekładni hydraulicznej, w oparciu o warunek, że płyny nie mogą być sprężone. Dlatego w zamkniętym układzie hydraulicznym panuje jednakowe ciśnienie.
Naciśnięcie pedału hamulca powoduje, że długi, cienki cylinder jest wciskany głęboko w pojemnik ze stosunkowo niewielką siłą dzięki wzmacniaczowi hamulca, przesuwając szeroki cylinder na zewnątrz na końcu przewodu hamulcowego. Siłownik ten przykłada swoją siłę do okładzin hamulcowych. Odległość między okładzinami a tarczą lub bębnem hamulcowym wynosi tylko kilka milimetrów. Są dociskane z pełną siłą.
Konstrukcja cylindra hamulca koła jest inna w hamulcach tarczowych i bębnowych, chociaż jego zadanie i funkcja pozostają takie same. W obu przypadkach jest to układ hydrauliczny, otwarty z jednej strony i oba są zasilane olejem hydraulicznym za pomocą elastycznych węży. Oba mają ruchomy tłok, który naciska na zewnątrz, gdy hamulec jest wciśnięty, i wciągany do wewnątrz, gdy jest wyłączony. W hamulcu bębnowym cylinder hamulcowy znajduje się w bębnie hamulcowym. Jest to niewielka część działająca na klocki hamulcowe z dwóch stron. W przypadku hamulca przedniego – zawsze hamulca tarczowego – cylinder hamulcowy jest zintegrowany z zaciskiem hamulcowym. Jest większy niż ten w hamulcu bębnowym i ma tylko jeden tłok hydrauliczny.
Aby zapobiec wyciekaniu oleju hydraulicznego, cylinderki hamulcowe kół są wyposażone w gumowe tuleje. To właśnie one, wraz z przewodnikami są najważniejszymi słabymi punktami tego komponentu.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.