- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Bez króćca przyłączeniowego
- Ciżnienie od [kPa]: 0,1
- Ciśnienie do [kPa]: 92,6
- Napięcie wyjściowe od [V]: 0,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 0 281 002 783 |
BOSCH | 0 281 002 784 |
BOSCH | 0 281 006 122 |
BOSCH | 0 281 006 287 |
CADIL | 93 185 556 |
CASE | 84286249 |
CHRYS | 51908411 |
CITRO | 16 105 313 80 |
CITRO | 1610531380 |
CITRO | 1618 SV |
CITRO | 1618.SV |
DELPHI | DPS00007 |
DELPHI | DPS00018 |
EPS | 1.993.292 |
ERA | 550755 |
ERA | 550814 |
ERA | 550816 |
FACET | 10.3292 |
FAE | 16106 |
FAE | 16110 |
FEBI | 45222 |
FIAT | 5146842AD |
FIAT | 51855119 |
FIAT | 51908411 |
FIAT | 55194788 |
FIAT | 55200301 |
FIAT | 55227306 |
FIAT | 68167981AA |
FIAT | 68217109AA |
FIAT | 68228804AA |
FIAT | 71750558 |
FIAT | 71768359 |
FIAT | K05146181AA |
FIAT | K05146842AD |
FIAT | K05149270AC |
FIAT | K68167981AA |
FIAT | K68217109AA |
FIAT | K68228804AA |
FORD | 1729036 |
FORD | 1769289 |
FORD | BS515E260AA |
FORD | BS515E260AB |
GM | 93 185 556 |
GM | 95 510 744 |
GM | 95 516 902 |
HELLA | 6PP 009 409-051 |
HELLA | 6PP 009 409-091 |
HITACHI | 137418 |
HITACHI | 137420 |
HITACHI | 137428 |
IVECO | 504372730 |
IVECO | 504375822 |
IVECO | 55241075 |
IVECO | 5801356473 |
IVECO | 5801600484 |
KW | 493 292 |
MASER | 675000335 |
MEATDORIA | 82305 |
MEATDORIA | 82337 |
MOPAR | 05146842AD |
MOPAR | 05149270AC |
MOPAR | 68228804AA |
NEWHOLLAND | 84286249 |
OPEL | 1247419 |
OPEL | 862023 |
OPEL | 862107 |
OPEL | 95510744 |
OPEL | 95516902 |
SAAB | 93 185 556 |
SUZUK | 1859062M00 |
SUZUK | 1859062M00000 |
SUZUK | 1859068L50 |
SUZUK | 1859068L50000 |
SUZUK | 1859079J80 |
SUZUK | 1859079J80000 |
VAUXH | 93185556 |
VAUXH | 95510744 |
VAUXH | 95516902 |
VEMO | V24-72-0128 |
VEMO | V40-72-0566 |
ALFA ROMEO
|
CADILLAC
|
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
IVECO
|
JEEP
|
LANCIA
|
MASERATI
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dzisiejsze samochody wyposażone są w liczne czujniki elektryczne, które kontrolują sprawną pracę poszczególnych podzespołów, odpowiadają za komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, a także wydłużają czas eksploatacji auta. Czujnik pobiera fizyczne dane wejściowe, które przekształca w sygnał elektryczny kierowany do komputera pokładowego lub bezpośrednio do konkretnych podzespołów, w tym również do silnika.
Można dziś wyróżnić kilka kategorii czujników obecnych w niemal każdym samochodzie, do tego dochodzi co najmniej drugie tyle mierników elektrycznych montowanych w nowocześniejszych pojazdach. Podstawowe czujniki mierzą takie czynniki, jak m.in.: prędkość, prędkość obrotowa, przepływ, ciśnienie czy stężenie gazu.
Jednym z najważniejszych czujników w samochodzie jest sonda lambda, której instalacja w samochodach przeznaczonych na rynek europejski jest dziś obowiązkowa. Znajdująca się w okolicy kolektora wylotowego sonda na bieżąco mierzy poziom tlenu w spalinach, określając w ten sposób ich zanieczyszczenie. Sygnał przekazywany jest do silnika, co umożliwia modyfikację proporcji paliwa i powietrza w mieszance. Niemniej istotną rolę odgrywa czujnik prędkości obrotowej koła, będący nieodłącznym elementem układu ABS, a także czujnik temperatury paliwa i płynów.
Czujniki elektryczne to relatywnie złożone elementy, które wymagają regularnych przeglądów. Czas wymiany zależy od poziomu skomplikowani oraz narażenia na uszkodzenia. Uszkodzenia najczęściej dotyczą awarii układu elektrycznego, przez co wymagają fachowej pomocy. Niektóre części, takie jak choćby wymieniona sonda lambda, ze względu na swoje położenie narażone są natomiast na uszkodzenia mechaniczne. W przypadku tego typu uszkodzenia konieczna jest wymiana elementu.