- Lokalizacja w aucie: Przed filtrem cząstek stałych
- Gwarancja: 5 lat gwarancji
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACI AVESA | ASTE0173 |
AUTLOG | AS3238 |
AUTLOG | AS3255 |
BOSCH | 0986259055 |
CSV ELECTR | CST2305 |
CSV ELECTR | CST2305C |
DELPHI | TS30113 |
ELTA AUTOM | EX5068 |
ELTA AUTOM | XLS1758 |
ERA | 551034 |
ERA | 551509A |
ESEN SKV | 30SKV079 |
ESEN SKV | 30SKV080 |
FIAT | 51822931 |
FIAT | 5182561 |
FIAT | 51825697 |
FIAT | 51830436 |
FIAT | 51891441 |
FIAT | 51899441 |
FIAT | 55218487 |
FISPA | 82178 |
FISPA | 82178A2 |
FISPA | 82305 |
FISPA | 82305A2 |
FUELPARTS | EXT028 |
GEBE | 980331 |
GM | 95510557 |
GM | 95513839 |
HJS | 92094193 |
HJS | 92094194 |
HOFFER | 7451905 |
INTERMOTOR | 27027 |
LUCAS | LGS6062 |
MAG | 172000273010 |
MAPCO | 88015 |
MEATDORIA | 11905 |
METZGER | 0894501 |
MEYLE | 15148000007 |
MEYLE | 2148000030 |
MOTAQUIP | LVET142 |
NTY | EGTFT001 |
OPEL | 1247402 |
OPEL | 1247539 |
OSSCA | 32508 |
PIERBURG | 711020410 |
SIDAT | 82178 |
SIDAT | 82178A2 |
SIDAT | 82305 |
SIDAT | 82305A2 |
VEGA | TPS173 |
VEMO | V24720229 |
WALKER P | 27320173 |
WALKER | 27320173 |
WE PARTS | 411420006 |
WE PARTS | 411420090 |
WE PARTS | 411420453 |
WE PARTS | 411420794 |
WE PARTS | 411420909 |
WILMINK | WG1015019 |
WILMINK | WG1268362 |
WILMINK | WG1964670 |
WILMINK | WG2015676 |
FIAT
|
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Dzisiejsze samochody wyposażone są w liczne czujniki elektryczne, które kontrolują sprawną pracę poszczególnych podzespołów, odpowiadają za komfort oraz bezpieczeństwo jazdy, a także wydłużają czas eksploatacji auta. Czujnik pobiera fizyczne dane wejściowe, które przekształca w sygnał elektryczny kierowany do komputera pokładowego lub bezpośrednio do konkretnych podzespołów, w tym również do silnika.
Można dziś wyróżnić kilka kategorii czujników obecnych w niemal każdym samochodzie, do tego dochodzi co najmniej drugie tyle mierników elektrycznych montowanych w nowocześniejszych pojazdach. Podstawowe czujniki mierzą takie czynniki, jak m.in.: prędkość, prędkość obrotowa, przepływ, ciśnienie czy stężenie gazu.
Jednym z najważniejszych czujników w samochodzie jest sonda lambda, której instalacja w samochodach przeznaczonych na rynek europejski jest dziś obowiązkowa. Znajdująca się w okolicy kolektora wylotowego sonda na bieżąco mierzy poziom tlenu w spalinach, określając w ten sposób ich zanieczyszczenie. Sygnał przekazywany jest do silnika, co umożliwia modyfikację proporcji paliwa i powietrza w mieszance. Niemniej istotną rolę odgrywa czujnik prędkości obrotowej koła, będący nieodłącznym elementem układu ABS, a także czujnik temperatury paliwa i płynów.
Czujniki elektryczne to relatywnie złożone elementy, które wymagają regularnych przeglądów. Czas wymiany zależy od poziomu skomplikowani oraz narażenia na uszkodzenia. Uszkodzenia najczęściej dotyczą awarii układu elektrycznego, przez co wymagają fachowej pomocy. Niektóre części, takie jak choćby wymieniona sonda lambda, ze względu na swoje położenie narażone są natomiast na uszkodzenia mechaniczne. W przypadku tego typu uszkodzenia konieczna jest wymiana elementu.
Hitachi to koncern technologiczny z siedzibą w Tokio, który powstał w 1910 roku. W skład grupy wchodzi 141 spółek zatrudniających ponad 11 000 pracowników. W Polsce mieści się m.in. siedziba Hitachi Capital Polska, która specjalizuje się w wynajmie samochodów.
Grupa Hitachi działa w różnych sektorach światowej gospodarki, m.in.: IT, energetyka, budownictwo, czy motoryzacja. W przypadku tej ostatniej wielu właścicieli japońskich pojazdów takich, jak chociażby Mazda, Honda, Mitsubishi, czy Subaru w Hitachi znajduje części, które pasują do jego pojazdu.
Ten azjatycki koncern wynalazł m.in. struktury uszczelniające formy dla precyzyjnych czujników przepływu powietrza oraz technologię symulacji systemu xEV, która ceniona jest szczególnie w przypadku pojazdów elektrycznych za ciszę i kontrolę wibracji.
„Smart Brake”, falownik dla „hybryd”, „Showa Eera”…
Hitachi odpowiada także za opracowanie falowników przeznaczonych do pojazdów hybrydowych. Ich dziełem jest również system „Smart Brake”, który obejmuje cztery hamulce elektromechaniczne i oprogramowanie sterujące hamulcem oraz skoordynowana kontrola układu kierowniczego i zawieszenia.
Z kolei rozwiązaniem typowym dla motocykli jest technologia „Showa Eera”, która umożliwia elektroniczne sterowanie istniejącym konwencjonalnym amortyzatorem bez wpływu na jego podstawową wydajność.