- Ciężar [kg]: 0,022
- Ilość połączeń: 3
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AIC | 51496 |
ASHUKI | 176228A |
CI | XPOT338 |
DELPHI | SS10429 |
DELPHI | SS10429-11B1 |
ERA | 550145 |
ERA | 550145A |
ERA | 550145B |
ERA | 550145HQ |
FEBI | 17732 |
FISPA | 84.108 |
FUELPARTS | TP003 |
GM | 17 082 984 |
GM | 17 087 654 |
GM | 17 106 682 |
GM | 17 111 822 |
GM | 17 112 677 |
HELLA | 6PX 008 476-121 |
HOFFER | 7513008 |
INTERMOTOR | 19909 |
LUCAS | SEB209 |
MEATDORIA | 83008 |
METZGER | 0904001 |
MEYLE | 614 899 0005 |
OPEL | 08 17 203 |
OPEL | 08 17 204 |
PIERBURG | 4.02003.04.0 |
SIDAT | 84.108 |
STARLINE | ED STEM99 |
TOPRAN | 206028 |
UNIPART | GTM9004 |
VEMO | V40-72-0318 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Czujnik przepustnicy należy do najważniejszych czujników samochodowych. Ten drobny element elektroniki samochodowej pośrednio wpływa na obroty silnika, a więc to również dzięki niemu możliwe jest zwiększanie prędkości pojazdu.
Chcąc, aby samochód przyspieszył, kierowca wciska pedał gazu. Zachodzi wtedy szereg procesów prowadzących do wzrostu obrotów silnika. Za połączenie pedału gazu z jednostką napędową odpowiada głównie przepustnica, którą kierowca porusza wciskając pedał. Ruch przepustnicy to wskazówka dla sterownika silnika. Na jej podstawie modyfikowane są parametry mieszanki paliwo-powietrznej dostarczanej do komór spalania. Transferem sygnału zajmuje się właśnie czujnik przepustnicy. Określa on parametry ruchu przepustnicy, a następnie przesyła informację do sterownika silnika.
Zasadniczo wyróżnia się dwa rodzaje czujników przepustnicy. Pierwszy, wykorzystywany dzisiaj zdecydowanie częściej, to potencjometr. Poprzez odczyt napięcia czujnik tego rodzaju dokładnie określa parametry ruchu i położenia przepustnicy. Natomiast drugi typ czujników przepustnicy stanowią mikroprzełączniki. Dostarczają one jedynie informacji o całkowitym otwarciu lub zamknięciu przepustnicy.
Wysokiej jakości czujnik przepustnicy to element wytrzymały, funkcjonujący sprawnie przez wiele lat. Niemniej jednak po pewnym czasie mimo wszystko może dojść do awarii, wskutek intensywnej eksploatacji pojazdu. Stosunkowo częstym zjawiskiem jest uszkodzenie połączenia między czujnikiem przepustnicy a przepustnicą lub między czujnikiem przepustnicy a sterownikiem silnika. Spostrzegając, że wciśnięcie pedału gazu nie wywołuje oczekiwanego wzrostu obrotów silnika, kierowca powinien poddać czujnik przepustnicy kontroli.
ERA to włoska firma produkująca części samochodowe. Specjalnością przedsiębiorstwa są elementy elektryki oraz elektroniki samochodowej. Producent należy do europejskich i światowych liderów w wymienionych sektorach. Wśród flagowych produktów marki ERA należy wymienić wszelkie czujniki, przekaźniki i przełączniki. Elektryka i elektronika ERA to najwyższa jakość na rynku, potwierdzona szeregiem certyfikatów.
Choć bezsprzecznie produkty z wymienionych kategorii stanowią główne linie produkcyjne firmy ERA, to tylko część całej oferty producenta. Przedsiębiorstwo stale poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej wszechstronnym dostawcą samochodowych części zamiennych. Części samochodowe ERA to również między innymi elementy mechanizmów sterujących pracą silnika. Producent oferuje także części układu zapłonowego, układu zawieszenia, klimatyzacji i wiele innych autoczęści. Wszystkie łączy jedna cecha, jaką jest wykończenie z troską o najmniejsze detale.
ERA powstała w 1983 roku jako marka koncernu Sipea. Z czasem ERA stała się niezależną firmą produkcyjną, zyskującą rozpoznawalność we Włoszech oraz poza granicami kraju. Obecnie części samochodowe ERA są dystrybuowane do ponad 70 krajów na całym świecie. Firma posiada główną siedzibę w rodzinnych Włoszech oraz filie w innych krajach. Warto zaznaczyć, że ERA to nie tylko producent części samochodowych, lecz przedsiębiorstwo w dużej mierze zajmuje się również dystrybucją autoczęści własnych i innych producentów.