- Wysokość [mm]: 34
- Szerokość [mm]: 215
- Długość [mm]: 288
- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6316 |
A.L.FILTER | ALC-6316/2 |
ACDELCO | PUK 1084 E |
ALCOFILTER | MS-6274 |
ALCOFILTER | MS-6274C |
BLUEPRINT | ADV 182502 |
BLUEPRINT | ADV 182535 |
BOSCH | 0 986 628 515 |
BOSCH | 0 986 AF5 717 |
BOSCH | 1 987 431 397 |
BOSCH | 1 987 432 397 |
BOSCH | F 00E 369 771 |
BOSCH | R 2397 |
CHAMP | CAF 1800 |
CHAMPION | CCF 0303C |
CHAMPION | N 177 |
CLEANF | NC 2129 CA |
COMLINE | EKF 118 A |
COOPE | ACE 133 |
COOPERSFIA | PCK 8348 |
COOPERSFIA | PCK8155 |
CORTECO | 21653008 |
CORTECO | 21653008MX |
CORTECO | CC1129 |
CORTECO | CC112910 |
DELPHI | TSP0325174 |
DELPHI | TSP0325174C |
DENSO | CZ 148374-5003 |
DENSO | DCF052K |
DENSO | JC-S0302 |
FEBI | 105789 |
FEBI | 21 314 |
FILTRON | K 1111A |
FRAM | CF10373 |
FRAM | CFA 11486 |
FRAM | CFA 9921 |
HEN | E 998 LC |
KOLBENSCHM | 50 013 750 |
KOLBENSCHM | 750-ACC |
MAG | BCF 354 |
MAHLE | LA 181 |
MAHLE | LA 621 |
MAHLE | LAK 181 |
MAHLE | LAK 621 |
MANN | CU 2939 |
MANN | FP 2939 |
MAPCO | 67801 |
MEATDORIA | 17295K |
MEYLE | 112 320 0011 |
MICRONAIR | BL613 |
MICRONAIR | CF025 |
MICRONAIR | MC 613 |
PURFLU | AHC 202 |
PURFLU | AHC 378 |
PUROLATOR | C 18333 |
PUROLATOR | C35586C |
PUROLATOR | I19411 |
QUINTON HA | QAP 667 |
SOFIMA | S 0835 C |
SOFIMA | S 4124 CA |
SWAG | 30 10 5789 |
TECNOCAR | EC 409 |
TECNOCAR | EC672 |
UFI | 54.124.00 |
VAG | 1K0 819 644 A |
VAG | 1K1 819 653 |
VAG | 1K1 819 653 A |
VAG | 1K1 819 653 B |
VAG | JZW 819 653 B |
VAICO | V10-31-1001-1 |
VALEO | 698801 |
VALEO | 701 001 |
VALEO | 708801 |
VALEO | 715801 |
VALEO | 98311852 |
VALEO | X983185Z |
VEMO | 10-31-1001 |
VEMO | V10-31-1001 |
VEMO | V10-31-1001-1 |
VW | 1K0819422B |
WIXFILTERS | 24489 |
WIXFILTERS | WP 9147 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.