- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Średnica zewnętrzna [mm]: 86
- Wymiar gwintu: M20x1,5
- Wysokość [mm]: 98
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BAMFO | 02/900320 |
MAHLE | CV448 |
MAHLE | CV521 |
MAHLE | H0552 |
MAHLE | OC2 |
MAHLE | OC271 |
MAHLE | OC45 |
MAHLE | OC503 |
MAHLE | OC65 |
ARO
|
CITROËN
|
FORD
|
LDV
|
PEUGEOT
|
TALBOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.
Coopers Fiaam to marka, która powstała w 2009 roku. Doszło do tego wskutek połączenia brytyjskiej firmy Coopers i włoskiego Fiaam. Oba przedsiębiorstwa miały wtedy już duże doświadczenie i ugruntowaną pozycję na rynku, natomiast połączenie zaskutkowało jeszcze większym wzrostem zaufania ze strony klientów. W fabrykach należących do firmy powstają w zasadzie wszystkie filtry samochodowe. Przedsiębiorstwo jest wyspecjalizowane w tym obszarze, co umożliwiło udoskonalenie produktów. Dzisiaj niewiele brakuje im do perfekcji, czego dowodem jest zaufanie ze strony wielu producentów samochodów. Niemniej jednak filtry Coopers Fiaam trafiają również na aftermarket. Wszystkie części samochodowe Coopers Fiamm cieszą się wysokimi ocenami ze strony fachowców oraz uznaniem kierowców. Niemniej jednak na szczególne wyróżnienie zasługują filtry oleju, które są flagowymi produktami marki. W ofercie znajdują się zarówno tradycyjne filtry do starszych pojazdów, jak i modele dostosowane do najnowocześniejszych silników i olejów napędowych. Dzisiaj filtry Coopers Fiaam trafiają do sklepów, warsztatów i klientów indywidualnych na całym świecie. Po części jest to zasługa przynależności marki do włoskiej korporacji o globalnym zasięgu – Sogefi.