- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Wysokość [mm]: 104
- Średnica zewnętrzna [mm]: 82,5
- Średnica 1 [mm]: 38
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 43
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 38
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AC6222E |
BALDW | P7138 |
BMW | 11 42 1 427 908 |
BMW | 11 42 1 740 534 |
BMW | 11 42 7 509 430 |
BMW | 11 42 7 512 300 |
BMW | 11 42 7 512 301 |
BOSCH | 0 986 627 599 |
BOSCH | 1 457 429 102 |
BOSCH | 1 457 429 148 |
BOSCH | F 026 408 731 |
CHAMP | LC130 |
CHAMP | P8170 |
CHAMPION | XE 504 |
CLEANF | ML1719 |
COMLINE | EOF067 |
COOPE | G 1306 |
CROSL | 1041 |
DELPHI | FX0188 |
FILTRON | OE 649 |
FRAM | CH8081 |
FRAM | CH8081ECO |
GUD | G1044 |
GUD | M3 |
HEN | D34E10643 |
HEN | E 106 HD 34 |
HEN | E10643 |
KNECHT | OX 154 |
KNECHT | OX 154/1D OEKO |
LAUTR | ELH4230 |
LUCAS_ELEC | EDL968 |
MAHLE | OX154 |
MAHLE | OX1541D |
MAHLE | OX1541DECO |
MAHLE | OX154D |
MAHLE | OX154DECO |
MANN | H925/3X |
MANN | HU 925/3 X |
MANN | HU 925/4 X |
MAPCO | 64860 |
MECAFILTER | ELH4230 |
METALLEVE | OX154 |
METALLEVE | OX1541D |
METALLEVE | OX1541DECO |
METALLEVE | OX154D |
METALLEVE | OX154DECO |
MFILTER | MO1185 |
MFILTER | MU1185 |
PBR | AC 8001 |
PBR | AC3363 |
PURFLU | L 292 |
PUROLATOR | L125 |
PUROLATOR | L25247 |
PUROLATOR | L27679 |
RYCO | R2592P |
SOFIMA | S5004PE |
SOGEFIPRO | FA 5438 |
SOGEFIPRO | FA5438ECO |
TECNOCAR | OP205 |
TEHO | 5506 |
UFI | 2500400 |
WESFIL | WR2592P |
WIXFILTERS | 51223 |
WIXFILTERS | WL7220 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.