- Wysokość [mm]: 142,0
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 38
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 84
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-214 |
ALCOFILTER | MD-539 |
ASAS | AS 3502 |
ASAS | AS 3526 |
BLUEPRINT | ADV 182362 |
BLUEPRINT | ADV182362 |
BORG BECK | BFF8012 |
BOSCH | 1 457 070 007 |
BOSCH | 1 457 431 715 |
BOSCH | F 026 402 750 |
BOSCH | N0007 |
CHAMPION | CFF1 00423 |
CHAMPION | CFF100423 |
CHAMPION | L 423/606 |
CHAMPION | L 448 |
CLEANF | MG1610 |
COOPERSFIA | FA5695ECO |
CROSLAND F | 4034 |
DELPHI | HDF547 |
DIGOEMA | DGM/K 56331 |
DÜRER | F-7215 |
FEBI | 26566 |
FILFILTER | MFE 1445 MB |
FILFILTER | MFE 1445 MBV |
FILTRON | PE 973 |
FILTRON | PE973 |
FRAM | C9766ECO |
FRIGAIR | FL10.403 |
GIF | FI 534 |
HBJAKOPART | J1330816 |
HEN | E72KP D107 |
HEN | E72KP01 D107 |
HEN | E72KP02 D107 |
HOFFER | 7690489 |
JAPANPAR | FC-ECO034 |
JAPKO | 3ECO034 |
KNECHT | KX 178D |
KOLBENSCHM | 50 013 900 |
KOLBENSCHM | 900-FC |
MAG | 152071760672 |
MAG | 71760672 |
MAHLE | KX 178D |
MANN | PU 936 X |
MAXGEAR | 26-0163 |
MEATDORIA | 4489 |
MEATDORIA | 4815 |
MECAFILTER | ELG5294 |
MEYLE | 100 201 0012 |
MFILTER | MP 4412 |
MGA | FG2030 |
MOTAQUIP | VFF 470 |
MS | 450001983 |
MS | 936/2X-KF-PCS-MS |
OPTIMAL | FF-01192 |
Omnicraft | 2136689 |
PURFLU | C505 |
PUROLATOR | F 69092 |
PUROLATOR | F59225 |
PZL | WP1560X |
QUINTON HA | QFF0001 |
RIDEX | 9F0029 |
SCT | SC 7043 |
SCT | SC 7043 P |
SOFIMA | S 6002 NE |
SOFIMA | S 6014 NE |
STELLOX | 21-00792-SX |
SWAG | 30 92 6566 |
Storm | 10588 |
TECNECO FI | GS 0308-E |
TECNOCAR | N308 |
TOPRAN | 110 056 |
TRICLO | 561861 |
UFI | 26.002.00 |
UFI | 26.014.00 |
UNICO F. | EFP 8142 x |
UNICO F. | EFP 8142/2 x |
VAG | 1K0 127 177 |
VAG | 1K0 127 400 C |
VAG | 1K0 127 400 E |
VAG | 1K0 127 400 K |
VAG | 1K0 127 434 |
VAG | 1K0 127 434 A |
VAICO | V10-0208 |
VAICO | V10-3158 |
VALEO | 587909 |
WIXFILTERS | WF8308 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.