- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 143
- Średnica zewnętrzna [mm]: 55
- Dolot - sr. [mm]: 8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-4010 |
A.L.FILTER | ALG-4010 AR |
AMC FILTER | NF-2360 |
ASAS | SP 7006 |
ASHIKA | 30-01-120 |
BIG FILTER | GB-3132 |
BOSCH | 0 450 902 161 |
BOSCH | 0 450 905 287 |
BOSCH | 0 450 905 329 |
BOSCH | 0 986 450 241 |
BOSCH | 0 986 AF8 256 |
BOSCH | 0 986 BF0 024 |
BOSCH | 0 986 MF2 287 |
BOSCH | F2161 |
CHAMP | FN 38 |
CHAMPION | CFF100236 |
CHAMPION | L 236 |
CHERY | T11-1117110 |
CLEANF | MBNA 1561 |
CLEANF | MBNA 967 |
CLEANF | MBNA967 |
COMLINE | EFF291 |
COOPE | FIG 7038 |
COOPERSFIA | FT5386 |
CROSLAND F | 6712 |
DELPHI | EFP201 |
DELPHI | FF0082 |
FEBI | 32399 |
FILFILTER | ZP 8013 FL |
FILTRON | PP 831/1 |
FLEETGUARD | FF5886 |
FRAM | G5857 |
GIF | ES 087 |
GM | 91159804 |
GM | 91559804 |
GUD | E 88 |
HBJAKOPART | J1331043 |
HEN | H107WK |
HEN | H481WK |
JAPANPAR | FC-120 |
JAPANPAR | FC-120S |
JAPANPAR | JFC-120 |
KAYSE | AK 10 - OP |
KOLBENSCHM | 50 013 523 |
KOLBENSCHM | 523-FP |
LAUTR | ELE 6005 |
LAUTR | ELE 6015 |
MAG | 71760852 |
MAG | FI I37 |
MAHLE | KL 248 |
MAHLE | KL 416 |
MAHLE | KL 416/1 |
MAHLE | KL 72 |
MAHLE | KL 782 |
MANN | WK 6002 |
MANN | WK 6031 |
MEYLE | 614 323 0002 |
MISFAT | E710 |
MOTAQUIP | VFF 400 |
MOTAQUIP | VFF 467 |
NIPPARTS | J1331043 |
NISSA | 16400-00QAA |
NISSA | 16400-JD51A |
OPEL | 4408101 |
OPEL | 91159804 |
OPEL | 91559804 |
PURFLU | EP144 |
PURFLU | EP210 |
PUROLATOR | F 57732 |
PZL | FPW26 |
RENAU | 77 00 845 961 |
RENAU | 77 00 845 973 |
RENAU | 77 01 068 107 |
SOFIMA | S 1710 B |
TECNOCAR | B48 |
TECNOCAR | B54 |
UFI | 31.710.00 |
UFI | 31.948.00 |
UNICO F. | FI 6136/1 |
VAICO | V40-0642 |
VALEO | 587001 |
VALEO | 587002 |
WIXFILTERS | WF8034 |
CHERY
|
DACIA
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.