- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 20
- Średnica wewnętrzna 3 [mm]: 19,7
- Średnica [mm]: 71,1
- Wysokość [mm]: 52
- Wysokość opakowania [cm]: 5,80
- Ciężar netto [g]: 75
- Długożć opakowania [cm]: 8,0
- Szerokość opakowania [cm]: 8,00
Dodaj opinię
(11.08.2019)
Nadmierna oszczędność zawsze źle się kończy, zapewniam. Przekonałem się o tym na filtrze paliwa właśnie. Dostałem tani zamiennik od mechanika, zapewniał że wysoka jakość, okazało się, że to bzdura. Efektem tego było czyszczenie silnika, bo to co siętam wlewało to nie można nazwać paliwem, raczej były to ścieki. Teraz wybrałem filtr paliwa Mahle, żeby już więcej nie doszło do takiej sytuacji. Kontrola stanu silnika po kilku tygodniach użytkowania przebiegła pomyślnie. Oczywiście tym razem byłem już u innego mechanika, poprzedniemu niestety przestałem ufać. W każdym razie silnik jest czyściutki, filtr pracuje wydajnie i jak na razie nie widać po nim specjalnie śladów eksploatacji. Myślę że jednak w przypadku większości filtrów coś już by było widać, a w tym przypadku jest czyściutko. Wiadomo, po części to tez pewnie zasługa dobrego paliwa, no ale mimo wszystko filtr Mahle z pewnością warto polecać.
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MAHLE KC 226
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG201 |
ACDELCO | ACD8011E |
ALCOFILTER | MD395 |
AMC FILTER | SF9970 |
ASAS | AS3595 |
ASHIKA | 30007 |
ASHIKA | 3008822 |
BLUEPRINT | ADK82335 |
BOSCH | 1457429657 |
BOSCH | 1457431700 |
CHAMPION | CFF100252 |
CHAMPION | L252 |
CHAMPION | L252/606 |
CLEANF | MG098 |
COMLINE | EFF013 |
COOPE | FEM4134 |
COOPE | FEM4136 |
COOPERSFIA | FA5381 |
COOPERSFIA | FEM4134 |
COOPERSFIA | FEM4136 |
CROSL | 4020 |
DACIA | 6001545868 |
DACIA | 7701043620 |
DELPHI | FF0092 |
DELPHI | HDF512 |
FEBI | 32095 |
FILTRON | PM815/1 |
FIRST LINE | BFF8088 |
FRAD | 20.37.36/30 |
FRAM | C5940 |
GM | 09110894 |
GM | 9110894 |
HBJAKOPART | J1338032 |
HEN | E64KPD78 |
HIFI FILTE | SN 99104 |
HOFFER | 7690230 |
JAPANPAR | FC007 |
JAPANPAR | FC822S |
JAPANPAR | JFC007 |
JAPANPAR | JFC822 |
JAPKO | 3007 |
KAGER | 110057 |
KOLBENSCHM | 437FC |
KOLBENSCHM | 50013437 |
MAG | 154098052430 |
MAG | 213908506000 |
MAG | 600000037460 |
MAG | FD506 |
MANN | P716/1X |
MAPCO | 63216 |
MEATDORIA | 4230 |
MECAFILTER | ELG5231 |
MEYLE | 16143230010 |
MGA | FG2015 |
MISFAT | F686 |
MOTAQUIP | VFF395 |
MULLER FIL | FN143 |
OPEL | 09110894 |
OPEL | 4402894 |
OPEL | 9110894 |
PURFLU | C443 |
PUROLATOR | F58003 |
PUROLATOR | F58095 |
QUINTON HA | QFF0115 |
QUINTON HA | WF8014 |
RENAU | 6001545868 |
RENAU | 7701043620 |
RENAU | 8671005917 |
SCT | ST756 |
SOFIMA | S6686N |
SOGEFIPRO | FA5381 |
SUZUK | 1541284CT0 |
SUZUK | 1541284CT0000 |
SUZUK | 1541284CT0LCP |
TECNECO FI | GS0452 |
TECNOCAR | N452 |
TEHO | 7238 |
UFI | 2668600 |
UNI | GFE5342 |
VAICO | V460089 |
VALEO | 587906 |
VAUXH | 9110894 |
WIXFILTERS | WF8014 |
DACIA
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Niemiecki producent części samochodowych – Mahle – to korporacja, której działalność dociera niemal do wszystkich części świata. Słynące z wydajności silniki Mahle pojawiają się w pojazdach na każdym kontynencie. Części silnika marki Mahle są cenione za wysoką odporność termiczną, lekkość oraz wytrzymałość mechaniczną. W ostatnich latach producent coraz większy nacisk kładzie również na kwestie środowiska, tworząc silniki ograniczające emisję spalin. Korporacja motoryzacyjna Mahle produkuje również przygotowane do znoszenia skrajnych obciążeń, turbosprężarki. Pomimo działania na najwyższych obrotach, pracę turbosprężarki Mahle cechuje relatywnie niewielki hałas.
Producent części samochodowych Mahle uchodzi również za przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji elementów układów filtracyjnych. W asortymencie znajdują się zarówno filtry paliwa i oleju, jak również filtry powietrza i kabinowe. Nie rezygnując ze skuteczności filtrów, eksperci pracujący dla Mahle stale zwiększają także ich wydajność. Osobną gałąź działalności firmy Mahle stanowią części układu chłodzenia oraz elementy kategoryzowane w obszarze elektroniki/mechatroniki.
Niemiecki producent Mahle dysponuje około 170 fabrykami na całym świecie, natomiast inżynierowie pracujący dla marki udoskonalają podzespoły w 30 centrach badawczych. Części zamienne Mahle dostępne na rynku wtórnym wyróżnia najwyższa jakość, ponieważ powstają według tego samego wzorca, co części oryginalne, zamawiane przez takich producentów, jak np. Skoda, Suzuki, Mercedes czy Audi.