- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 68,5
- Wymiar gwintu: M16x1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP1030 |
BOSCH | 1457434184 |
BOSCH | 1457434287 |
CLEANF | DN301 |
COOPE | FSM4114 |
COOPERSFIA | FT5287 |
CROSL | 50430024 |
DENCKERMAN | A120010 |
FILTRON | PP850 |
FRAM | P5651 |
HEN | H119WK |
KNECHT | KC69 |
KNECHT | KC81 |
MANN | WK845/1 |
MECAFILTER | ELG5225 |
MOTAQUIP | VFF343 |
Motorcraft | EFG6021 |
PURFLU | CS456 |
PUROLATOR | F77117 |
SOFIMA | S1379NR |
TECNOCAR | RN111B |
UFI | 24.379.01 |
UNI | GFE5331 |
VOLVO | 1270529 |
VOLVO | 12705299 |
VOLVO | 31262351 |
VOLVO | 9454805 |
VW | 028127435 |
VW | 028127435A |
VW | 028127435B |
VW | 046127435B |
VW | 074127435A |
VW | 893127435A |
WIXFILTERS | WF8056 |
AUDI
|
VOLVO
|
VW
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa HOFFER 4133 | HOFFER | Brak ceny |
Filtr paliwa HOFFER 4228 | HOFFER | Brak ceny |
Filtr paliwa HOFFER 4110 | HOFFER | Brak ceny |
Zestaw filtrów HOFFER FKFIA126 | HOFFER | Brak ceny |
Filtr paliwa BORG & BECK BFF8021 | BORG & BECK | Brak ceny |
Filtr paliwa CONTINENTAL 28.0002-4003.2 | CONTINENTAL | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
PZL Sędziszów to w stu procentach polska firma, działająca na rynku motoryzacyjnym. Przedsiębiorstwo zdaje się dowodzić, że również w Polsce mogą funkcjonować firmy liczące się na rynku międzynarodowym. Firma działa prężnie już od 1939 roku. Niemniej jednak na przestrzeni dziesięcioleci przedsiębiorstwo zaliczało liczne wzloty i upadki. Wielokrotnie zmieniano również obszar działalności. Niemniej jednak od wielu lat PZL Sędziszów to zaufany dostawca jakościowych filtrów samochodowych. Filtry PZL Sędziszów to wyjątkowo efektywne produkty, których jakość potwierdzają liczne certyfikaty. W ofercie znaleźć można zarówno filtry oleju PZL Sędziszów, jak i filtry paliwa, powietrza oraz filtry kabinowe. Polski producent filtrów samochodowych PZL Sędziszów wykorzystuje najnowocześniejsze technologie produkcyjne, aby uzyskać maksymalną powtarzalność produkcji. Produkty są wyposażone w nowoczesne technologie filtracyjne, które nie tylko zatrzymują więcej zanieczyszczeń, ale również zapewniają filtrom większą żywotność w porównaniu do modeli starszego typu. Główna siedziba oraz fabryka filtrów PZL Sędziszów mieści się w Polsce. Jednak części PZL Sędziszów są dzisiaj dostępne również poza granicami kraju. Firma prowadzi intensywny eksport filtrów, docenianych głównie w krajach ościennych.