- Lokalizacja w aucie: Oś przednia
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Długość [mm]: 280
- Wymiar gwintu: M10x1,5
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
Dodaj opinię
(27.10.2015)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora MAXGEAR 72-2018 (Oś przednia)
(26.02.2015)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora MAXGEAR 72-1466 (Oś przednia)
(14.02.2015)
Opinia wystawiona dla Łącznik stabilizatora MAXGEAR 72-1241 (Oś przednia po obydwu stronach)
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 260245 |
BIRTH | BX0012 |
BLUEPRINT | ADZ98507 |
BORG BECK | BDL6583HD |
DELPHI | TC1161 |
FEBEST | 1823-VIVF |
FEBI | 21044 |
GM | 91167000 |
JAPANPAR | SI-119 |
KO | 022-RE129 |
LEMFO | 25513 02 |
LEMFO | 38187 01 |
MAPCO | 49118 |
METZGER | R-502 |
MEYLE | 16-16 060 0003 |
MEYLE | 16-16 060 0003/HD |
MEYLE | 16-16 060 0015 |
MOOG | RE-LS-2095 |
NIPPARTS | J4961027 |
NISSA | 54616-00QAC |
NISSA | 54616-00QOA |
NK | 5113621 |
NK | 5113621PRO |
OCAP | 0503809 |
OCAP | 0503878 |
OCAP | 0504394 |
OPEL | 44 07 573 |
OPEL | 44 08 904 |
OPEL | 44 17 973 |
OPEL | 91167000 |
OPEL | 93450030 |
OPEL | 93858917 |
OPTIMAL | G7-884 |
PEX | 12.05.521 |
QUARO | QS9540/HQ |
QUINTON HA | QLS3330S |
RENAU | 54 61 803 93R |
RENAU | 54 61 819 44R |
RENAU | 82 00 002 870 |
RENAU | 82 00 661 217 |
RUV | 915572 |
SASIC | 4005141 |
SIDEM | 5661 |
SKF | VKDS 346019 |
SWAG | 60 92 1044 |
TOPRAN | 207 102 |
TRISCAN | 8500 10606 |
TRW | JTS432 |
VAUXH | 44 07 573 |
VAUXH | 44 08 904 |
VAUXH | 44 17 973 |
VAUXH | 91167000 |
VAUXH | 93450030 |
VAUXH | 93858917 |
FIAT
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
Maxgear to firma z polskim kapitałem, zajmująca się produkcją części samochodowych. Niemal od początku swojej działalności przedsiębiorstwo produkuje pompy oraz części układu zapłonowego. Części samochodowe z wymienionych kategorii śmiało można uznać za flagowe produkty marki, jednak to tylko niewielka część oferty producenta, która obejmuje niemal wszystkie kategorie podzespołów niezbędnych w samochodach osobowych oraz w autach ciężarowych.
Części samochodowe Maxgear uchodzą za niemal bezawaryjne, dzięki wyjątkowo drobiazgowej kontroli produktów przed wypuszczeniem ich na rynek. Producent od dłuższego czasu dokłada również wszelkich starań, aby produkty desygnowane logo jego marki cechowała przyjazność wobec środowiska. Części silnika, układu napędowego czy filtracyjnego marki Maxgear sprzyjają minimalizacji emisji spalin generowanych przez pojazd mechaniczny. Troska producenta o ekologię przejawia się również na etapie produkcji części samochodowych, za sprawą modernizacji procesów produkcyjnych.
Maxgear to stosunkowo młoda firma, obecna na rynku zaledwie od kilkunastu lat. Pomimo wejścia na rynek na krótko przed światowym kryzysem gospodarczym, przedsiębiorstwo od początku charakteryzuje niezwykle dynamiczny rozwój. Początkowo posiadając w ofercie jedynie kilkaset referencji, dzisiaj producent ma ich ponad 20 000. Poszerzenie oferty oraz udoskonalenie procesów produkcyjnych umożliwiły wejście na rynek europejski, na którym dzisiaj Maxgear staje się coraz ważniejszym graczem.