- Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
- Długość wewnętrzna [mm]: 1040
- Długość 2 [mm]: 810
- Ilość montowana w aucie: 1
- Ciężar [kg]: 0,40
Dodaj opinię
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego A.B.S. K17056 (Z lewej)
(19.01.2015)
Opinia wystawiona dla Linka hamulca postojowego A.B.S. K11676 (Z prawej)
Producent | Numery OEM |
---|
ATE | 24.3727-0425.2 |
ATE | 580425 |
BENDIX | 43908B |
BORG BECK | BKB2169 |
BOSCH | 1 987 477 850 |
CABOR | 10.9442 |
CAUTEX | 766245 |
CEF | DM02180 |
COFLE | 10.9442 |
COFLE | 92.10.9442 |
FEBI | 18121 |
FIRST LINE | FKB2169 |
FTE | FBS07023 |
HAVAM | KA90477 |
HELLA | 8AS 355 661-871 |
HIRSCH/RIC | 01080973 |
IDROMEC | RMT58526 |
JAPANPAR | BC-0519 |
JAPKO | 1310519 |
KAWE | 58.1610 |
LECOY | 912240 |
LPR | C0434B |
MAXGEAR | 32-0252 |
MERCE | 210 420 11 85 |
MERCE | 210 420 15 85 |
MERCE | A 210 420 11 85 |
MERCE | A 210 420 15 85 |
METALCAUCH | 80951 |
METZGER | 10.9442 |
NK | 903337 |
OPTIMAL | HK-3048 |
PEX | 4.1402 |
QUINTON HA | BC3355 |
REMKAFLEX | 58.1610 |
SEIM | 352307 |
STELLOX | 29-98786-SX |
SWAG | 10 91 8121 |
TEXTAR | 44014600 |
TOPRAN | 401 275 |
TRISCAN | 8140 23123 |
TRW | GCH1824 |
UNI | GVC3651 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.