- Typ układu hamulcowego: Hamulce bębnowe
- Długość wewnętrzna [mm]: 1953
- Długość 2 [mm]: 1734
- Ciężar [kg]: 1
- Ilość montowana w aucie: 2
- Ciężar [kg]: 1,00
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BORG BECK | BKB3691 |
BOSCH | 1 987 482 732 |
COFLE | 10.6896 |
COFLE | 92.10.6896 |
DACIA | 364007536R |
DACIA | 364007537R |
FIRST LINE | FKB3691 |
HIRSCH/RIC | 01440936 |
KAWE | 47.1070 |
MAXGEAR | 32-0996 |
METZGER | 10.6896 |
MOTAQUIP | LVVB1668 |
NK | 9039140 |
OPTIMAL | HK-2686 |
QUINTON HA | BC4349 |
RENAU | 364007536R |
SEIM | 555152 |
TRISCAN | 8140 251202 |
UNI | GVC10814 |
DACIA
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Linka hamulca postojowego QUINTON HAZELL BC4349 | QUINTON HAZELL | Brak ceny |
Linka hamulca postojowego SBS 18409039140 | SBS | Brak ceny |
Linka hamulca postojowego KAMOKA 1190321 | KAMOKA | 54,00 zł |
Linka hamulca postojowego SEIM 555152 | SEIM | 66,00 zł |
Linka hamulca postojowego METZGER 10.6896 | METZGER | 98,00 zł |
Linka hamulca postojowego NK 9039140 | NK | 56,00 zł |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linki i cięgna hamulcowe to podstawowe elementy układu hamulca postojowego. Dzięki nim możliwe jest unieruchomienie pojazdu po jego zaparkowaniu. Warto o tym pamiętać, gdyż nawet przy niewielkim nachyleniu terenu samochód może się stoczyć, jeśli nie zostanie prawidłowo unieruchomiony za pomocą hamulca postojowego.
Hamulec postojowy, powszechnie nazywany hamulcem ręcznym, bywa niedoceniany przez kierowców, w rzeczywistości jednak jest absolutnie niezbędny, aby zachować bezpieczeństwo. Przydaje się nie tylko podczas dłuższego postoju, ale często również w trasie, na przykład gdy konieczne jest zatrzymanie się na wzniesieniu. W takiej sytuacji kierowca pociąga wajchę, co prowadzi do naprężenia linki hamulcowej. W ten sposób siła przekazywana jest na zaciski hamulcowe, które blokują koła.
Ze względu na relatywnie rzadkie wykorzystywanie hamulca ręcznego, zwykle układ ten sprawuje się dobrze przez długie lata. Należy jednak uważać, aby nie doprowadzić do jego zniszczenia właśnie przez zbyt rzadkie użytkowanie. Brak aktywności powoduje bowiem, że na powierzchni poszczególnych elementów układu hamulcowego, w tym również na lince hamulcowej, gromadzą się zanieczyszczenia oraz powstaje rdza. Jeżeli chodzi o linki i cięgna, mogą one ulec rozprężeniu, zarówno w przypadku niewielkiej, jak i wystarczającej aktywności hamulca ręcznego. Ponadto, dłuższa eksploatacja prowadzi do przetarcia linki hamulcowej. Dlatego też polecane są regularne przeglądy stanu hamulca, w tym linki oraz natychmiastowa wymiana tego elementu, jeżeli nie pracuje on w pełni sprawnie.