- Ciężar [kg]: 0,25
- Pojazd z kierownicą po lewej / prawej stronie: Dla pojazdu z kierownicą z lewej strony
- Rodzaj połączenia: Torba
- Szerokość 1 [mm]: 815
- Szerokość 2 [mm]: 484
- Numer produkcyjny: CX
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | K22960 |
AKRON-MALÒ | 22021 |
ATE | 24.3728-0711.2 |
BENDIX | 421116B |
BLUEPRINT | ADZ93809 |
BORG BECK | BKC2001 |
CABOR | 11.256 |
CEF | OP01108 |
FEBI | 04197 |
FEBI | 4197 |
FERODO | FCC421116 |
FTE | FKS17004 |
GEMO GC | 421218 |
HIRSCH/TEC | 291108 |
JURID | 421116J |
KAGER | 19-2128 |
KAWE | OP01108 |
LECOY | 37341 |
LECOY | 7341 |
LPR | C0129C |
LUK | 490082040 |
METZGER | 11256 |
MGA | 37438 |
MGA | 7341 |
NK | 923623 |
OPEL | 669142 |
OPEL | 90209335 |
PEX | 50272 |
QUINTON HA | QCC1495 |
REMKAFLEX | 60.2350 |
SACHS | 3074003312 |
SEIM | 650431 |
SWAG | 99 90 4197 |
TEXTAR | 58007900 |
TRISCAN | 8140 24214 |
TRW | GCC1379 |
TS-UN | 33101245 |
VAUXH | 90209335 |
OPEL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Linka sprzęgła to element, który służy do obsługi sprzęgła przez kierowcę. Poprzez naprężanie i rozprężanie linka prowadzi do zmiany położenia sprzęgła. Ma to miejsce w efekcie naciskania przez kierowcę pedału. Standardowa linka sprzęgła to element prosty konstrukcyjnie, zbudowany zwykle z metalowych włókien. Dzisiaj coraz rzadziej linki sprzęgła są montowane w nowych samochodach, gdyż zastępują je układy hydrauliczne. Jednak w nieco starszych pojazdach występują powszechnie, a gdy ulegną uszkodzeniu, często nie ma możliwości zastąpienia ich rozwiązaniami hydraulicznymi.
Najczęstszy problem z linką sprzęgła to jej zerwanie. Jeżeli do niego dojdzie, obsługa sprzęgła jest niemożliwa. Blokuje się ono w aktualnej pozycji, co jest nie tylko niekomfortowe, ale też bardzo niebezpieczne. Możliwość zerwania linki sprzęgła to główny powód, przez który zastępuje się ją układem hydraulicznym. Niemniej jednak utrata ciągłości linki sprzęgła nie musi spowodować wypadku, ani nawet natychmiastowego końca jazdy. Jeżeli dojdzie do zerwania linki na średnim czy niskim biegu, być może uda się dojechać do warsztatu po prostu bez zmiany biegów. Jeżeli jednak dojdzie do tego na wyższym biegu, będzie to bardziej problematyczne. Jednak robiąc to umiejętnie, można bezpiecznie zmienić bieg bez użycia sprzęgła, jedynie wyrównując obroty silnika z obrotami kół.
Nie mając pewności, co do umiejętności przeprowadzenia tej czynności, lepiej zatrzymać auto na poboczu i wezwać fachowca. Warto pamiętać, że przeważnie problemów tego typu można uniknąć, kontrolując stan techniczny linki sprzęgła gdyż rzadko kiedy zrywa się ona bez ostrzeżenia. Przeważnie włókna, z których jest ona zbudowana, tracą ciągłość po kolei.
Jurid to marka, która specjalizuje się w dostarczaniu nowoczesnych, bezpiecznych i trwałych części do układów hamulcowych wielu modeli samochodów osobowych. Podzespoły te są wykorzystywane zarówno podczas produkcji pojazdów, jako części OEM, ale trafiają również na rynek części zamiennych. Firma działa w branży od ponad 100 lat i obecnie koncentruje się na badaniach innowacyjnych rozwiązań, które mają na celu podniesienie bezpieczeństwa milionów kierowców na drogach całego świata.
Produkty marki Jurid coraz częściej trafiają do popularnych modeli samochodów produkowanych na całym świecie. Zakrojone na szeroką skalę badania oraz testy zapewniają znakomitą precyzję oraz staranność wykonania poszczególnych elementów, a co za tym idzie cechują się one ogromną trwałością i gwarantują bezpieczeństwo oraz pewność prowadzenia.
Firma Jurid współpracuje z licznymi ośrodkami badawczymi, które prowadzą skrupulatne testy. Dzięki wykluczaniu drobnych wad oraz usterek produkty oferowane przez markę cieszą się stale rosnącą popularnością wśród klientów. Firma działa od 1915 roku i stale poszerza zakres prowadzonych badań, a także ofertę dostępnych części.
Jurid dba nie tylko o bezpieczeństwo oraz zadowolenie kierowców, ale również o środowisko naturalne. Obecnie do sprzedaży wprowadzona została seria klocków hamulcowych, które posiadają zerową zawartość miedzi, a co za tym idzie są bardziej ekologiczne niż dotychczasowe rozwiązania.