- Średnica [mm]: 80
- Szerokość [mm]: 45
- Średnica wewnętrzna [mm]: 45
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUGRO | 5183848 0 |
AUTOMOTIVE | PWK1691 |
FAG | 713 6103 30 |
FAG | 713 6104 00 |
FEBI | 05847 |
IPD | 30-1033 |
IPD | 30-1040 |
KACO | 5047.2 |
KLOTZ | 10/33 |
KLOTZ | 10/40 |
KLOTZ | 12328 |
MOOG | VO-WB-11069 |
NAPA | NWB1617 |
Omnicraft | 2466384 |
Omnicraft | KAMJ-1A049-AFAA |
QUINTON HA | QWB997 |
RUV | 4098 |
RUV | 5433 |
SCHAEFFLER | 713 6103 30 |
SCHAEFFLER | 713 6104 00 |
SKF | VKBA 3406 |
SKF | VKBA6702 |
SKF | WKH3406 |
SNR | R140.98 |
SPIDAN | 0.026844 |
SPIDAN | 0.027167 |
SPIDAN | 27167 |
TRIPLEFIVE | 327 1056 |
TRIPLEFIVE | 327 1207 |
TRIPLEFIVE | 416.00.65 |
TRIPLEFIVE | 416.04.04 |
TRIPLEFIVE | FD015101A0 |
TRIPLEFIVE | OCT33 |
VAG | 701598625B |
VAG | JXC2188CU |
VW | 701 501 287 D |
VW | 701 598 625 |
VW | 701598625B |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Piasta koła w samochodzie spełnia bardzo ważne zadanie. To właśnie dzięki zastosowaniu tego elementu wraz z łożyskami koło samochodowe może się obracać, będąc jednocześnie zamontowanym na zawieszeniu pojazdu.
Tę część samochodu możemy podzielić na dwa rodzaje: piasty nakładane na nieruchomą oś koła, gdzie na końcu znajduje się gwint, oraz piasty koła przykręcane do układu zawieszenia jako cały element.
Podstawowym symptomem dla rozpoznania uszkodzonej piasty koła jest dźwięk buczenia podczas jazdy samochodem, który pochodzi z okolic kół. Aktualnie producenci samochodów nie przewidują naprawy uszkodzonej piasty. To elementy bezobsługowe, które na skutek awarii należy wymienić na nowe.
Należy pamiętać, że sposób eksploatacji samochodu ma bardzo duży wpływ na wytrzymałość piasty koła. Dla przykładu, częste obciążanie samochodu dużymi ładunkami, wykorzystywanie go do jazdy sportowej lub też nagminne poruszanie się po nierównych nawierzchniach znacznie skraca żywotność piasty koła. Ponadto istotny wpływ na trwałość piasty ma także odpowiednia geometria kół, która ustawiana jest przy każdorazowej, sezonowej wymianie opon.
Wymiana uszkodzonej piasty koła samochodowego niestety nie należy do łatwych, dlatego zaleca się zaufać specjaliście i odstawić samochód do profesjonalnego warsztatu. Prawidłowy montaż nowego egzemplarza jest bardzo ważny. Zły spowoduje bowiem jedynie bardzo szybkie zużycie się części. Na szczęście mimo stosunkowo skomplikowanej wymiany, piasty kół samochodowych nie zaliczają się do drogich a więc wymiana nie powinna nadwyrężyć budżetu przeciętnego kierowcy.
Ruville to niemiecki producent części samochodowych. Firma posiada bogatą historię i jeszcze bogatszą ofertę. Jej podstawę stanowią części zawieszenia samochodu. W asortymencie Ruville znajdziemy takie autoczęści, jak: wahacze, łożyska stabilizatory, piasty, amortyzatory i wiele innych elementów podwozia. Zaopatrując się jedynie w części samochodowe Ruville, z powodzeniem można przeprowadzić kompleksową wymianę zawieszenia.
Ponadto, producent wprowadza do sprzedaży również części silnika oraz rozrządu. Wysoko cenione są łańcuchy rozrządu Ruville, a także paski, napinacze czy wałki. Firma od lat konsekwentnie poszerza swoją ofertę, stając się coraz bardziej kompleksowym producentem części samochodowych – również spoza wymienionych kategorii.
Ruville to marka doceniana przez kierowców, ale również przez producentów samochodów. Dlatego autoczęści Ruville trafiają nie tylko na rynek wtórny, ale również do fabryk samochodowych. Firma prowadzi zatem produkcję części oryginalnych i zamiennych. Korzystając z tych samych linii produkcyjnych, producent jest w stanie wytwarzać części zamienne nieodbiegające jakością od elementów wykorzystywanych przy pierwszym montażu.
Marka Ruville powstała w Niemczech w 1922 roku. Jej nazwa pochodzi do nazwiska twórcy przedsiębiorstwa – Egona von Ruville. Początkowo asortyment producenta stanowiły głównie zestawy naprawcze do samochodów, które w tamtym czasie nieustannie ulegały usterkom. Dopiero z czasem firma przeszła przemianę, otwierając się również na innego typu asortyment i ostatecznie specjalizując się w częściach zawieszenia, rozrządu i silnika.