Lokalizacja w aucie:
OŚ PRZEDNIA
Lokalizacja w aucie:
OŚ TYLNA
10000+ produktów
Piasta koła w samochodzie to jeden z podstawowych elementów konstrukcji koła. Bez piasty żadne auto nie ruszy nawet z miejsca, ponieważ to ona łączy koło z całą konstrukcją pojazdu. Jakiekolwiek uszkodzenie lub awaria piasty może okazać się bardzo niebezpieczna, dlatego też dbanie o odpowiedni stan techniczny tego elementu jest niezwykle istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym. W iParts.pl masz do dyspozycji produkty znanych producentów do wszystkich marek i modeli aut, a wśród nich znakomite piasty koła w najniższej rynkowej cenie.
Piasta to najczęściej element koła napędowego, przekładniowego lub innego podzespołu zamontowanego na wale albo na osi. W piastach zakładane są zazwyczaj łożyska w przypadku połączeń ruchomych, jednak mogą być to również m.in. połączenia wpustowe, wielowpustowe, klinowe czy też wciskowe. We współczesnych samochodach najczęściej znajdują się piasty z łożyskami, będące podstawowymi elementami ich układu jezdnego. Łożyska i piasta koła pozwalają na obracanie się koła na nieruchomych osiach zawieszenia. W dzisiejszych samochodach łożyska i piasty kół można podzielić na dwa podstawowe rodzaje pod względem konstrukcji. Piasty najczęściej stosuje się jako elementy nakładane na nieruchomą oś koła z gwintem, które dokręca się za pomocą nakrętki centralnej. Elementem nieruchomym w takim przypadku jest wewnętrzna bieżnia łożyska, natomiast ruchomym zewnętrzna, na której oparta jest piasta. Podobnie jest w konstrukcji, gdzie łożysko koła jest zintegrowane z bębnem hamulcowym. W przypadku hamulców tarczowych łożysko znajduje się w obudowie, gdzie bieżnia zewnętrzna jest elementem nieruchomym, a w bieżni wewnętrznej znajduje się oś piasty, do której montowane są koła.
Piasta koła to część koła napędowego, powiązana z przegubem i wahaczem. Jej zadaniem jest łączenie z kołem i obracanie, bowiem piasta jest osadzona na osi poprzez łożysko. W niektórych samochodach piasta jest zespolona z łożyskiem i z tarczą lub bębnem hamulcowym. Obecnie na rynku są dostępne trzy generacje łożysk. Pierwsza to kompaktowe łożyska wymienne, składające się z dwóch łożysk zamkniętych w jednej obudowie. Druga generacja to moduły składające się z łożyska i piasty koła, które są nierozbieralne, a więc należy je wymieniać w całości. Trzecia generacja to również całe moduły, składające się z łożyska, piasty, kołnierza do mocowania tarczy hamulcowej, koła oraz zwrotnicy. Często są również wyposażone w czujniki prędkości obrotowej wspomagające pracę systemów ABS i ESP.
Piasta koła to część, która ma bardzo duże znaczenie w kwestii bezpieczeństwa i komfortu prowadzenia pojazdu, dlatego też eksperci zalecają, aby wykorzystywać piasty koła tylko i wyłącznie znanych i cenionych producentów. Piasta koła w samochodzie powinna być wymieniona w momencie awarii łożyska. Gdy wymaga ona serwisu pojawia się najczęściej zbyt głośna piasty w czasie jazdy, a także odczuwalne są duże luzy podczas jazdy. Piasty kół oraz łożyska należy wymieniać parami na jednej osi.
Wysokiej jakości i zarazem tania piasta koła tylko w iParts.pl! Wybierz markę swojego samochodu z powyższego zestawienia, następnie podaj model i rocznik, a na końcu wersję silnikową i wybieraj z listy dostępnych części specjalnie wyszukanych dla Twojego samochodu.
W iParts.pl posiadamy pełną ofertę piast koła, w której znajdziesz produkty do praktycznie każdej marki samochodu. Oferujemy piasty kół najlepszych światowych producentów. Wszystkie oferowane przez nas części są fabrycznie nowe i posiadają pełną gwarancję producenta (12 lub 24 miesięcy).
Na przestrzeni lat producenci samochodów dążyli i nadal dążą do maksymalnego uproszczenia konstrukcji, podniesienia niezawodności oraz zapewnienia użytkownikom niemal całkowitej bezobsługowości niektórych podzespołów auta. Ich starania doprowadziły między innymi do innowacyjnych zmian w konstrukcji łożysk w piastach kół, które możemy obecnie podzielić na trzy generacje. Sprawdźmy, czym się one charakteryzują.
czytaj więcej >Piasta koła wraz z łożyskiem to podstawowe elementy łączące koła z samochodem, dzięki którym koło może się swobodnie obracać. Koła samochodowe od samego początku rozwoju motoryzacji montowano na osiach za pomocą piast. Obecnie, pod względem konstrukcyjnym, można wyróżnić dwa podstawowe rodzaje piast i łożysk kół samochodowych. Jakie to rodzaje?
czytaj więcej >Obecnie w większości współczesnych samochodów integralnym elementem piasty auta jest łożysko, którego prawidłowa praca jest bardzo istotna pod względem bezpieczeństwa oraz jakości prowadzenia pojazdu. Piasta umieszczona w zwrotnicy odpowiada za swobodne obracanie się koła oraz utrzymanie go w pozycji przewidzianej przez elementy zawieszenia.
czytaj więcej >Obrót koła pojazdu odbywa się przede wszystkim na łożysku tocznym, które, w zależności od konstrukcji, jest zintegrowane lub nie z piastą koła. Mimo wykorzystania wysokiej jakości materiałów oraz zminimalizowania tarcia podczas obrotu kół, łożyska oraz piasty kół są narażone na ciągłe obciążenia, naprężenia i drgania osiowe oraz promieniowe, które prowadzą do ich zużycia, a niekiedy również do uszkodzenia. Co wpływa na uszkodzenia oraz zużycie piast kół i łożysk? Sprawdźmy.
czytaj więcej >