- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
- Lokalizacja w aucie: Z obu stron
- Ilość montowana w aucie: 2
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
CITRO | 5035.17 |
CITRO | 5035.30 |
CITRO | 5035.39 |
CITRO | 5035.47 |
CITRO | 5035.50 |
CITRO | 503517 |
CITRO | 503530 |
CITRO | 503539 |
CITRO | 503547 |
CITRO | 503550 |
FEBI | 12030 |
FEBI | FE12030 |
FIAT | 1 302 443 080 |
FIAT | 1 318 573 080 |
FIAT | 1 320 987 080 |
FIAT | 1 355 179 080 |
FIAT | 1302443080 |
FIAT | 1318573080 |
FIAT | 1320987080 |
FIAT | 1355179080 |
HUTCHINSON | 200041 |
LEMFO | 31260 01 |
MEYLE | 11-14 641 0004 |
MONROE | L10907 |
PEUGE | 5035.17 |
PEUGE | 5035.30 |
PEUGE | 5035.39 |
PEUGE | 5035.47 |
PEUGE | 5035.50 |
PEUGE | 503517 |
PEUGE | 503530 |
PEUGE | 503539 |
PEUGE | 503547 |
PEUGE | 503550 |
SACHS | 801 037 |
SASIC | 0355395 |
SWAG | 62 54 0012 |
CITROËN
|
FIAT
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.
Tedgum to polska firma powstała w 1993 roku w Rudzie Śląskiej. Początkowo celem była dystrybucja i sprzedaż części samochodowych, jednak dynamicznie rozwijające się przedsiębiorstwo samodzielnie zaczęło produkować komponenty gumowe i metalowo-gumowe.
Dziś Tedegum to jeden z wiodących producentów tulei wahaczy, poduszek silnika, odbojników amortyzatorów, osłon przekładni i przegubów oraz innych wyrobów gumowych. Tedegum to także dostawca wszelkiego rodzaju rozwiązań gumowych, metalowych czy poliuretanowych dla branży budownictwa, rolnictwa, górnictwa, przemysłu morskiego i wielu innych. Firma współpracuje z dostawcami, którzy na bazie odpowiednich surowców są w stanie wykonać materiał z gumy i poliuretanu spełniający określone wymagania i normy. Dzięki temu linia produktów Tedgum poprawia konstrukcję elementów OE, a zamienniki służą dłużej niż produkty oryginalne.
Części wytwarzane przez zakład Tedgum przeznaczone są głównie do samochodów osobowych produkcji europejskiej, amerykańskiej i azjatyckiej. Znaczna część w asortymencie firmy to produkty skierowana do posiadaczy pojazdów zabytkowych i nietypowych. Firma zajmuje się także projektowaniem i produkcją wszelkiego rodzaju serii komponentów na zamówienie indywidualne.