- Lokalizacja w aucie: Oś przednia po obydwu stronach
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
FEBI | 22639 |
GSP | 532256S |
IMPERGOM | 38714 |
JAPANPAR | SM0190 |
KYB | SM1511 |
MONROE | MK181 |
NISSA | 5431000QAB |
NISSA | 5432000QAA |
NISSA | 5432500QAB |
NISSA | 5434800QAB |
OPEL | 4408054 |
OPEL | 4408056 |
OPEL | 4410926 |
OPEL | 4417664 |
OPEL | 4420903 |
OPEL | 91165309 |
OPEL | 91166315 |
OPEL | 93160623 |
OPEL | 93858805 |
OPEL | 93862241 |
RENAU | 7701207491 |
RENAU | 7701209577 |
RENAU | 8200010492 |
RENAU | 8200010493 |
RENAU | 8200010518 |
RENAU | 8200619656 |
RENAU | 8200904007 |
RENAU | 8200904009 |
RENAULT T | 543A02398R |
RENAULT T | 7701207491 |
RENAULT T | 7701209577 |
RENAULT T | 8200010492 |
RENAULT T | 8200010493 |
RENAULT T | 8200010518 |
RENAULT T | 8200619656 |
RENAULT T | 8200904007 |
RENAULT T | 8200904009 |
UNIGOM | 392722C |
VAUXH | 91166315 |
VAUXH | 93160623 |
VAUXH | 93858805 |
VAUXH | 93862241 |
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Mocowanie amortyzatora samochodowego to element układu zawieszenia, który podobnie jak pozostałe części eksploatacyjne pojazdu zużywa się wraz z postępującym przebiegiem auta. Jeżeli z okolic zawieszenia do kabiny docierają zgrzyty, to problem może dotyczyć właśnie mocowania amortyzatora. Wówczas konieczna jest jego wymiana.
Wraz z upływem czasu i kolejnych przejechanych kilometrów następuje naturalne zużycie tulei gumowych, które wykorzystuje się w mocowaniu amortyzatora. Prędzej czy później luz staje się na tyle duży, że dochodzi do coraz gorszej pracy tego elementu i tym samym do kabiny kierowcy docierają coraz większe stuki.
Typowy objaw usterki mocowania amortyzatora to właśnie stosunkowo delikatne strzelanie gumy spowodowane trwałym uszkodzeniem łożysk w mocowaniu amortyzatora. Strzelanie gumy będzie objawiać się przede wszystkim podczas kręcenia kierownicą. Można to w łatwy sposób sprawdzić stojąc samochodem w miejscu. Awaria często objawia się ponadto podczas wymiany amortyzatorów samochodowych.
Awarii mocowania amortyzatora nie należy bagatelizować i odwlekać wymiany w czasie. Niestety stosunkowo delikatne stuki z okolic zawieszenia mogą bowiem okazać się bardzo kosztowne, jeżeli będziemy zbyt długo zwlekać z wymianą. Mocowania powinny być zawsze wymieniane parami na jednej osi. Ponadto nie zapominajmy, że wymiana kompletnego mocowania jest niezbędna przy każdej wymianie amortyzatora, niezależnie od stanu mocowania. Niestety tylko taki zabieg gwarantuje kierowcy optymalny poziom komfortu i bezpieczeństwa jazdy samochodem.
OCAP to włoski producent części samochodowych. Firma posiada ogromne doświadczenie, zbierane już od 1975 roku. Części samochodowe OCAP tworzą bogaty asortyment elementów z różnych układów samochodowych. Niemniej jednak zdecydowanie dominują w ofercie części układu kierowniczego OCAP oraz elementy zawieszenia OCAP. W tych kategoriach referencji jest najwięcej, a należące do nich części OCAP są najwyżej cenione przez kierowców. Auto części OCAP to między innymi drążki kierownicze, przekładnie i pompy wspomagania. Niemniej jednak w asortymencie znajduje się również wiele drobnych elementów uzupełniających, takich jak uszczelki czy gumy wykorzystywane w układzie kierowniczym. Natomiast zawieszenie OCAP to między innymi wahacze, sworznie i tuleje. Dostępne są również elementy mocujące oraz amortyzujące. Przedsiębiorstwo OCAP od lat cieszy się renomą na rynku europejskim i nie tylko. Niezmiennie główna siedziba firmy znajduje się we Włoszech. Jednak już dawno firma działa również daleko poza granicami tego kraju. Oddziały przedsiębiorstwa znajdują się między innymi na Węgrzech i we Francji, ale również w Indiach czy Chinach. Części OCAP trafiają na aftermarket, ale również na pierwszy montaż do fabryk renomowanych producentów samochodów, takich jak np. FIAT.