- Materiał żeber chłodzących: Aluminium
- Materiał zbiornika wody (chłodnica): Tworzywo sztuczne
- Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Złącze na górze
- Długość sieci [mm]: 223
- Szerokość sieci [mm]: 145
- Głębokość sieci [mm]: 42
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKS DASIS | 189011N |
AUGRO | 55100887 |
AUGRO | 5510223S |
AVA | RT6354 |
AVA | RTA6354 |
BINDER | 5214,910,1 |
FRIGAIR | 0609.3017 |
GERI | 7224 |
HELLA | 8FH351000-651 |
KS | 9931201 |
MAHLE | AH17000S |
NISSENS | 73249 |
NRF | 54272 |
PRASCO | RN032H001 |
RENAU | 7701207712 |
RENAU | 7701208323 |
SCHLIECKMA | 60436354 |
VAICO | V46-61-0003 |
VALEO | 812247 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Nagrzewnica to element wyposażenia kabiny samochodu, odpowiedzialny za jej ogrzewanie. Urządzenie działa na zasadzie podobnej do działania układu chłodzenia, gdyż nawet jego budowa przypomina konstrukcję chłodnicy. Klasyczna nagrzewnica posiada żebra, przez które przepływa ciecz. Dochodzi tu jednak do wymiany cieplnej będącej odwrotnością zjawiska zachodzącego w chłodnicy. Ciecz bowiem jest gorąca i przekazuje ciepło na zewnątrz.
Celem działania nagrzewnicy jest ogrzanie wnętrza kabiny przy wykorzystaniu ciepła generowanego przez silnik. Tym samym ważną rolą tego elementu jest także odciążenie chłodnicy, nagrzewanej ciepłem silnika. Przepływająca przez nagrzewnicę ciecz jest tą samą cieczą, która przepływa przez układ chłodzenia. Jak to zatem możliwe, że jest ona ciepła? Otóż ciecz pojawia się w nagrzewnicy jeszcze zanim zostanie schłodzona. Odebranie części ciepła z cieczy sprawia, że jej ochłodzenie staje się mniej obciążające dla układu chłodniczego. Z tego względu awarie obu części niejednokrotnie zgrywają się ze sobą w czasie, co nie jest dziełem przypadku.
Jak każdy inny podzespół, nagrzewnica ulega awariom. Jednym z częściej spotykanych problemów jest przeciekanie urządzenia. W takiej sytuacji efektywność działania nagrzewnicy zostaje upośledzona, ponadto pojawia się ryzyko zniszczenia innych elementów wyposażenia. Dlatego też wszelkie usterki i niesprawności dotyczące nagrzewnicy wymagają wymiany tego elementu. Naprawy zwykle okazują się nieopłacalne.
Van Wezel to belgijska firma produkująca części samochodowe. Główne linie produkcyjne stanowią części karoserii oraz układu chłodzenia. Wśród elementów nadwozia oferowanych przez Van Wezel znajdują się m.in. błotniki i zderzaki, a także nadkola, wszelkie osłony, pokrywy, wsporniki i wiele więcej. Części karoserii Van Wezel to wszystkie elementy niezbędne konstruktorom dzisiejszych samochodów. Natomiast części układu chłodzenia Van Wezel to przede wszystkim chłodnice: nagrzewnicy, wody i oleju, a także wentylatory oraz silniki napędzające układ chłodzenia.
Obecnie Van Wezel to już nie tylko części karoserii i układu chłodzenia. Firma stale poszerza swój asortyment, wprowadzając do niego również części samochodowe z innych kategorii. W ostatnich latach wyjątkowo wiele referencji przybyło w katalogu elementów elektrycznych. Van Wezel produkuje między innymi lampy samochodowe oraz czujniki elektryczne. Ponadto, w ofercie producenta znajdują się również: osprzęt skrzyni biegów, sprężyny zawieszenia, części układu hamulcowego i wiele innych autoczęści.
Van Wezel to belgijska marka należąca do międzynarodowej grupy Unipart. Firma Van Wezel to przedsiębiorstwo z niemal 70-letnim doświadczeniem. Tyle lat pracy nad częściami samochodowymi pozwoliło dopracować je do perfekcji. Nie bez powodu firma stale zyskuje nowych klientów i zdobywa kolejne rynki. Części samochodowe Van Wezel to połączenie najwyższej jakości z przystępną ceną. Celem i dewizą producenta jest tworzenie najlepszych jakościowo produktów, oferowanych w jak najniższych cenach. Obecnie produkty marki Van Wezel są ogólnodostępne na rynku części wtórnych. Przy pierwszym montażu korzystają z nich również producenci samochodów.