- Ilość żeber: 4
- Długość [mm]: 925
- Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: J9103000
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.Z. Meist | AZMT-20-033-1151 |
ACDelco AU | 4PK930 |
ASHIKA | 112-4PK930 |
AUTEX | 4PK920 |
BANDO | 4PK930 |
BLUEPRINT | AD04R925 |
BOSCH | 1987947215 |
CONTI | 4PK925 |
DACIA | 8200830190 |
DAYCO | 4PK930 |
DELPHI | MR40926 |
FLENNOR | 4PK0928 |
FORD | FS12-18-381A |
GATES | 4PK922SF |
HONDA | 56992-P72-506 |
HYUNDAI | KK140-15-909 |
INA | FB 4PK928 |
IPD | 29-4PK920 |
JAPANPAR | DV-4PK0925 |
JAPKO | 4PK930 |
JPN | 4PK925-JPN |
KAVO PARTS | DMV-8510 |
KIA | 57170-37310 |
MAG | 341200004121 |
MAZDA | FS1E-18-381 9A |
MDR | MRB-540925 |
MEYLE | 0500040930 |
MICHELIN E | SMAMV4PK930 |
MILES | AD15099 |
MITSUBISHI | MB439494 |
MOBILAND | 4PK928 |
NIPPARTS | J1040920 |
NISSA | 11950-Q9100 |
OPTI | 4PK925SCC |
Oyodo | 4PK925-BAN |
PEMEBLA | JAPDV-4PK0930 |
RENAU | 82 00 830 190 |
ROULUNDS | 4K0920 |
SASIC | 4PK926 |
SCT | 4R359 |
SKF | VKMV 4PK930 |
SUZUK | 95141-85C50-000 |
TOYOT | 90916-02349 |
TRISCAN | 8640400928 |
VEYANCE | 4PK0925 |
KIA
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Herth+Buss Jakoparts - to niemiecka firma z wieloletnią tradycją, która powstała w 1925 roku jako Herth+Buss. Pierwszą specjalizacją przedsiębiorstwa był wyrób komponentów układów zapłonowych. Z czasem firma przebranżowiła się stawiając na produkcję szerokiej gamy części zamiennych dla wielu samochodowych marek.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstwa zaowocował nową linią produktów, które opatrzono marką Jakoparts. Powstałe pod tym brandem części przeznaczone są dla samochodów produkcji japońskiej i koreańskiej.
O ofercie ponad 14 000 części!
Obecnie ofertę przedsiębiorstwa stanowi ponad 14 000 różnego rodzaju komponentów, które odpowiadają praktycznie wszystkich potrzebą branży motoryzacyjnej. W bogatym asortymencie Herth+Buss Jakoparts znajdziemy:
Każdy komponent, który wychodzi spod skrzydeł Herth+Buss Jakoparts cechuje się najwyższym standardem wykonania. Dzięki temu części samochodowe tego niemieckiego producenta są trwałe i wydajne.
Warto nadmienić, iż produkcja każdego elementu oparta jest o obowiązujące w branży motoryzacyjnej normy, dzięki temu dopasowują się one do najnowszych modeli pojazdów.