- Długość [mm]: 21,36
- Ilość żeber: 6
- Szerokość [mm]: 21,36
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 9464867280 |
AUDI | 047145933E |
AUDI | 47145933 |
AUDI | 5435174 |
CITRO | 5750.HE |
CITRO | 5750.KR |
CITRO | 5750.PY |
CITRO | 5750.QE |
CITRO | 5750HE |
CITRO | 5750KR |
CITRO | 5750PY |
CITRO | 5750QE |
CUMM | 3680197 |
CUMM | 3682261 |
DACIA | 7700870961 |
DAYCO | 6PK1675 |
DS(CAPSA) | 5750.HE |
DS(CAPSA) | 5750.KR |
DS(CAPSA) | 5750.PY |
DS(CAPSA) | 5750.QE |
DS(CAPSA) | 5750HE |
DS(CAPSA) | 5750KR |
DS(CAPSA) | 5750PY |
DS(CAPSA) | 5750QE |
FIAT | 9464867280 |
FORD | 1084993 |
FORD | 1320286 |
FORD | 7143870 |
FORD | 94AB6C301AA |
FORD | 94AB8C301AA |
FORD | 97AB6C301AA |
INA | FB 6PK1675 |
JOHN DEERE | L110599 |
MACK | 88GB459P659 |
PEUGE | 5750.HE |
PEUGE | 5750.KR |
PEUGE | 5750.PY |
PEUGE | 5750.QE |
PEUGE | 5750HE |
PEUGE | 5750KR |
PEUGE | 5750PY |
PEUGE | 5750QE |
PSA | 5750.HE |
PSA | 5750.KR |
PSA | 5750.PY |
PSA | 5750.QE |
PSA | 5750HE |
PSA | 5750KR |
PSA | 5750PY |
PSA | 5750QE |
RENAU | 7700870961 |
SEAT | 047145933E |
SEAT | 47145933 |
SEAT | 5435174 |
SKODA | 047145933E |
SKODA | 47145933 |
SKODA | 5435174 |
SKODA | 78903137 |
SUZUK | 9514186CA0 |
SUZUK | 9514186CB0 |
TOYOT | 6PK1675 |
TOYOT | 9091602516 |
VAG | 047145933E |
VAG | 78903137 |
VOLVO | 1275726 |
VW | 047145933E |
VW | 47145933 |
VW | 5435174 |
AUDI
|
CITROËN
|
FORD
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
SKODA
|
SUZUKI
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.