- Ilość zębów: 153
- Długość [mm]: 1457
- Szerokość [mm]: 30
- Podział zębów: 9,525
Dodaj opinię
(09.05.2016)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu BOSCH 1 987 949 548
(24.06.2013)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu BOSCH 1 987 949 491
(18.04.2013)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu BOSCH 1 987 949 623
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 500323627 |
BOSCH | 1 987 949 465 |
CITRO | 0816 A3 |
CONTI | CT 797 |
CONTI | CT 989 |
DAYCO | 153RHDS300H |
DAYCO | 153SHDS300 |
DAYCO | 94810 |
FIAT | 500 3236 27 |
FIAT | 98415921 |
GATES | 5335 XS |
HUTCHINSON | 153 AHD 30 |
IVECO | 500323627 |
LANZ | 500323627 |
PEUGE | 0816 A3 |
QUINTON HA | QTB 371 |
RENAU | 50 00 293 612 |
RENAU | 50 01 847 819 |
CITROËN
|
FIAT
|
IVECO
|
PEUGEOT
|
RENAULT
|
RENAULT TRUCKS
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Bosch to prawdopodobnie najbardziej znana marka części samochodowych na całym świecie. Produkcja firmy skupia się na kilku segmentach. Każda z części zamiennych Bosch charakteryzuje się doskonałą jakością i niezawodnością. Zarówno rynek części zamiennych, jak i producenci popularnych samochodów zaufali częściom Bosch m.in. z powodu ich stosunkowo niskiej awaryjności.
Części zamienne Bosch to czołowe pozycje w branży motoryzacyjnej. Podzespoły niemieckiej marki można znaleźć nie tylko na niezależnym rynku części zamiennych, ale także na pierwszym montażu wielu marek samochodów, w tym także pojazdów klasy premium. Katalog części Bosch jest mocno rozbudowany i dedykowany większości samochodów osobowych.
Niemiecka marka słynie przede wszystkim z wysokiej jakości oferowanych części samochodowych. Przed opuszczeniem linii produkcyjnych, części poddaje się wielokrotnym testom. Rygorystyczne podejście do procesów produkcyjnych pozwala uzyskać jedne z najlepszych części zamiennych do aut na rynku motoryzacyjnym.