- Szerokość [mm]: 23
- Ilość zębów: 142
- Ciężar [kg]: 0,135
- Długość [mm]: 1353
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AB11379S |
AE | TB643 |
BH SERVICE | 9XR 376 817-721 |
BOSCH | 1987949524 |
CONTI | CT979 |
CONTI | HTDA1353-9.525M-23 |
CONTI | HTDA13539525M23 |
DAYCO | 142RP230H |
DAYCO | 142SP230H |
DAYCO | 94789 |
DOLZ | 05KD084 |
FAI | 70142 |
FEBI | 22731 |
FLENNOR | 4498V |
FORD | 1388494 |
FORD | 6G9N6K288AA |
GATES | 5509XS |
GK | 791099 |
GOODYEAR | G1436H |
H.HESS/HEL | 9XR 376 817-721 |
HEPU | 29-0094 |
HUTCHINSON | 142HTDP23 |
INA | 536002310 |
LUCAS_ELEC | KCB423 |
MOPR | MTB498 |
OPTI | HR76142X23MM |
OPTI | ZRK1187 |
QUINTON HA | QTB592 |
RENAU | 7438627484 |
RENAU | 7439440383 |
ROULUNDS | 142HP230 |
ROULUNDS | RR1145 |
RUV | 555517 |
SKF | SKF09699 |
SKF | VKMT06604 |
SWAG | 55922731 |
SWAG | 55922733 |
TRISCAN | 86455509XS |
UNIPART | GTB1509XS |
VEYANCE | G1436H |
VOLVO | 272329 |
VOLVO | 274338 |
VOLVO | 274518 |
VOLVO | 8627484 |
VOLVO | 9440383 |
FORD
|
RENAULT
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Eurorepar jest częścią koncernu motoryzacyjnego Groupe PSA skupiającego w sobie m.in. takie marki jak: Peugeot, Citroen, czy Opel. Jest to o tyle ważne, że za ofertą części Eurorepar stoi zespół wykwalifikowanych inżynierów, odpowiedzialnych za sukces powyższych marek. Oferowane części pasują nie tylko do samochodów produkowanych przez Groupe PSA bo dzięki nim można naprawić też zdecydowaną większość aut znajdujących się na europejskim rynku motoryzacyjnym.
W ofercie marki Eurorepar znajduje się aż 12 tysięcy części zamiennych i innych produktów do samochodów różnych marek. Wśród nich możemy wyróżnić wszelkiego rodzaju opony, filtry, części układu hamulcowego, pióra wycieraczek, żarówki, płyny eksploatacyjne, części układu wydechowego, elementy układu rozrządu, akumulatory, alternatory, rozruszniki, świeże zapłonowe i żarowe, części układu zawieszenia i kierowniczego, elementy osprzętu silnika i wiele innych.
Eurorepar na bieżąco przeprowadza audyty procesów produkcyjnych u swoich dostawców, którzy często oferują swoje części do montażu fabrycznego pojazdów. Części Eurorepar są objęte gwarancją na wady fabryczne i materiałowe, a ich obecność w centralnym magazynie części zamiennych zlokalizowanym w Polsce gwarantuje dużą dostępność tych części.