- Ilość zębów: 190
- Szerokość [mm]: 24
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BOSCH | 1 987 948 907 |
CONTI | CT1106 |
CONTI | CT968 |
CONTI | CT968K2 |
DAYCO | 190RHPN240HT |
DAYCO | 190SHPN240H |
DAYCO | 190SHPN240H/M |
DAYCO | 94713 |
DAYCO | 94987 |
DAYCO | KTB317 |
DELPHI | KDB317 |
FAI | 70190 |
FEBI | 10984 |
FEBI | 14278 |
FEBI | 23655 |
FIAT | 46426983 |
FIAT | 46780505 |
FIAT | 46791188 |
FIAT | 55192896 |
FIAT | 60814600 |
FIAT | 60814603 |
FIAT | 71719651 |
FIAT | 71731639 |
FIAT | 71736726 |
GATES | 5500XS |
GATES | 5650XS |
GATES | K025500XS |
GRAF | KP672-1 |
HELLA | 8MP 376 812-811 |
MAG | 340018181039 |
MAG | 341310391202 |
METELLI | 30-0672-1 |
MOPR | MTB459 |
MOTIP | VTB682 |
OPEL | 5636343 |
OPEL | 5636463 |
OPEL | 93178811 |
OPEL | 93185336 |
OPTIMAL | SK-1629 |
POWERP | PMTB376 |
QUINTON HA | QTB544 |
RUV | 5584473 |
SAAB | 5636343 |
SASIC | 1756004 |
SKF | VKMA 02192 |
SNR | KD458.33 |
SWAG | 70 92 3655 |
SWAG | 99 02 0062 |
VAUXH | 5 636 463 |
VAUXH | 5636343 |
VAUXH | 93 185 336 |
VAUXH | 93178811 |
VEMA | 91116 |
VEYANCE | G1463H |
VEYANCE | G1486H |
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
LANCIA
|
OPEL
|
SAAB
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.