- Szerokość [mm]: 9,0
- Materiał: Nylon
- Ilość zębów: 59
- Materiał cięgna naprężonego: Nylon
Dodaj opinię
(30.03.2017)
Opinia wystawiona dla Pasek rozrządu FEBI BILSTEIN 12652
Producent | Numery OEM |
---|
4U Autopa | 32630VV |
4X4 ESTANF | EST-157-VW-VW05 |
AUDI | 03L 115 264 A |
AUDI | 3L 115 264 A |
CONTI | CT1204 |
DAYCO-AU | 941086 |
DAYCO | 941086 |
DOLZ | 05KD165 |
Frankberg | 5481FB0017054 |
GATES-BR | T358HOB |
GATES-SEA | T358HOB |
GGT | COKD165 |
GK | 791585 |
GK | K705518A |
HEPU | 29-0580 |
HEPU | OPK55180 |
HUTCHINSON | 059HTDP10 |
IMEX | IMX VW03L115264A |
KAMOKA | 7000080 |
MAG | 341200000510 |
MAG | 351516000010 |
MEC-DIESEL | 290013 |
MICHELIN E | SMATB0250 |
OPTI | ZRK 1830 |
PROCODIS F | 12CD04 |
QUINTON HA | QTB807 |
SEAT | 03L 115 264 A |
SEAT | 3L 115 264 A |
SKODA | 03L 115 264 A |
SKODA | 3L 115 264 A |
STELLOX | 09-41482-SX |
SWAG | 30 10 4829 |
SYNCRONIX | SY1204N |
TOPRAN | 116 879 |
VAICO | V10-8966 |
VAICO | V10-8967 |
VW | 03L 115 264 A |
VW | 3L 115 264 A |
ZPY | 03L115264A |
hajus Auto | 1151146 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Od momentu założenia Febi Bilstein, z małego przedsiębiorstwa przekształcił się w jedną z największych firm na rynku części zamiennych i ma oddziały w więcej niż w 69 krajach. Asortyment marki Febi Bilstein obejmuje około 30 tysięcy części do samochodów, które są dostarczane do ponad 140 krajów na całym świecie.
Firma rozpoczęła historię w przemyśle motoryzacyjnym od produkcji śrub sprężynowych. Wystarczyło jednak zaledwie kilka lat, by z powodu dynamicznego rozwoju przemysłu motoryzacyjnego, produkcja części zamiennych stała się priorytetowym obszarem działalności Febi Bilstein.
Każda z części do samochodów tej marki to produkt wysokiej jakości i trwałości. Firma nakłada wysokie wymagania na jakość produkowanych części samochodowych, zarówno we własnych zakładach, jak i w przedsiębiorstwach dostawców. Wszystkie części Febi Bilstein to elementy wspierane certyfikatem DIN ISO 9002.
Bogata oferta marki Febi Bilstein obejmuje aktualnie części silnika, elementy układu zawieszenia i układu kierowniczego, części układu hamulcowego, filtry do samochodu, części układu napędowego i chłodzenia oraz wiele innych, wysokiej jakości części samochodowych.