- Ilość zębów: 124
- Szerokość [mm]: 22
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | AB11119S |
AE | TB637 |
ALFA | 46403659 |
BH SERVICE | 9XR 376 817-661 |
BLUEPRINT | ADL147501 |
BOSCH | 1 987 949 501 |
BOSCH | 1 987 949 542 |
CONTI | CT1049 |
CONTI | CT958 |
CONTI | STDN992-S8M-22 |
DAYCO | 124P8S220H |
DAYCO | 124P8SD220 |
DAYCO | 124P8SD220H |
DAYCO | 94709 |
FAI | 65124 |
FEBI | 11010 |
FIAT | 46403659 |
GATES | 5503XS |
HELLA | 9XR 376 817-661 |
HEPU | 29-0104 |
HUTCHINSON | 124 AHPP 22 |
INA | 536 0208 10 |
JEEP | 46403659 |
LANCIA | 46403659 |
LUCAS_ELEC | KCB542 |
MOPR | MTB471 |
OPTI | HR 40956 X 22 MM |
OPTI | ZRK 1322 |
QUINTON HA | QTB559 |
ROULUNDS | 124HG220 |
ROULUNDS | RR1089 |
RUV | 555832 |
SKF | SKF09365 |
SKF | TB02204 |
SKF | VKMT 02204 |
SWAG | 70 02 0010 |
SWAG | 70 92 2377 |
TRISCAN | 8645 5503XS |
UNI | GTB1503XS |
VEYANCE | G1193H |
ABARTH
|
ALFA ROMEO
|
FIAT
|
JEEP
|
LANCIA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek rozrządu to element łączący wał korbowy układem rozrządu. Napędzany przez wał korbowy pasek odpowiada za pracę zaworów, tym samym jego zadaniem, jak i całego układu rozrządu, jest przede wszystkim dostarczenie ładunku do cylindra. Przeważnie pasek rozrządu wykonany jest z gumy, a konkretnie z elastycznego, lecz niezwykle wytrzymałego, kauczuku. Ponadto, zawiera on dodatki kevlaru, poliamidów lub stali, które mają go wzmocnić.
Prawidłowa praca paska rozrządu jest niezbędna dla funkcjonowania pojazdu. Wszelkie nieprawidłowości skutkują niedoborem ładunku w cylindrze, co początkowo ogranicza możliwości silnika, a przy poważniejszej niesprawności uniemożliwia jego działanie. Ze względu na kluczowe znaczenie tego elementu, niezwykle ważne jest, aby dbać o jego stan technicznych. Pasek rozrządu może ulegać różnym usterkom. Najpowszechniejsze problemy to przetarcia rowków oraz poluzowanie paska. Wymienione problemy często można zauważyć już na pierwszy rzut oka, czasami jednak nie są widoczne, mimo że pasek nie działa w pełni poprawnie. Naturalnym następstwem użytkowania paska rozrządu jest również utrata przez niego elastyczności. W skrajnym przypadku może dojść do zerwania paska rozrządu, co ma katastrofalne skutki, w postaci zniszczenia tłoków oraz innych elementów silnika.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa jednostce napędowej, a także sobie samemu, kierowca powinien regularnie poddawać pasek rozrządu kontroli. Nawet jeżeli wydaje się, iż pasek jest w dobrym stanie, należy go wymienić po czasie wskazanym przez producenta. Zalecany okres użytkowania paska rozrządu jest różny, w zależności od modelu, jednak zwykle nie przekracza 200 tys. km.
Flennor to niemiecka marka części samochodowych. Producent działa na rynku od 1935 roku. Ponad 85 lat w produkcji części do samochodów sprawiło, że dzisiaj firma uchodzi za specjalistę w swoim obszarze. Przedsiębiorstwo Flennor jest bowiem mocno wyspecjalizowane. Koncentracja na doskonaleniu niewielu kategorii produktowych sprawiła, żę części Flennor są dzisiaj bliskie perfekcji. W fabrykach producenta powstają rozmaite części układu rozrządu. Obok pasków rozrządu, produkowane są również rolki, napinacze, a także wszelkie zawory i śruby niezbędne w tym układzie. Wysoko cenione są także pompy wody Flennor. Wymienione produkty zdecydowanie stanowią główną oś produkcji. Niemniej jednak w ofercie pojawiają również części z innych kategorii, w tym między innymi świece żarowe, łożyska kół, przewody paliwowe oraz pióra wycieraczek.
Marka Flennor od początku istnienia była związana z Niemcami. Do dzisiaj to w tym kraju znajduje się główna siedziba firmy, jej biura, najważniejsza fabryka oraz centrum dystrybucyjne. Jednak przedsiębiorstwo stało się podmiotem działającymi w skali światowej. Produkcja odbywa się również w Czechach i Chinach, a centra dystrybucyjne są zlokalizowane w licznych krajach europejskich, w Azji oraz Ameryce Północnej.