- Lokalizacja w aucie: Rura wydechowa przy turbosprężarce
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 01448700 |
AUDI | 059131357E |
AUDI | 059131357H |
ELRING | 259.590 |
SEAT | 059131357E |
SEAT | 059131357H |
SKODA | 059131357E |
SKODA | 059131357H |
VAG | 059131357H |
VW | 059131357E |
VW | 059131357H |
AUDI
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Zawór egr to element znajdujący się na pograniczu układu wydechowego i dolotowego. Służy on ograniczaniu emisji spalin, co jest rozwiązaniem ekologicznym. Jego zadaniem jest przekazanie części spalin do układu dolotowego, tak aby mogły się one znaleźć w komorze silnika. Domyślnie zawór egr recyrkulacji spalin jest zamknięty, otwiera się dopiero wtedy, gdy jest to możliwe i bezpieczne dla silnika. O ile zawory starszej generacji pozostają w pozycji całkowicie zamkniętej lub całkowicie otwarte, o tyle w nowoczesnym układzie egr szerokość otwarcia zaworu jest regulowana w zależności od aktualnego zapotrzebowania. Należy podkreślić, że zawór egr działa tylko wtedy, gdy silnik pracuje na średnich obrotach, gdyż są to optymalne warunki jego pracy. Oznacza to, że recyrkulacja spalin nie ogranicza mocy silnika, gdyż przy maksymalnych obrotach zawór zostaje zamknięty.
Zawór egr recyrkulacji spalin stosunkowo często ulega awariom. Wynika to z trudnych warunków pracy tego elementu. Zagrażają mu przede wszystkim zanieczyszczenia znajdujące się w spalinach, które gromadząc się w zaworze mogą go zapchać. Ponadto, drażniące działanie spalin niejednokrotnie prowadzi do przepalenia konstrukcji zaworu egr. Objawami awarii egr, które kierowca powinien zauważyć, są: nierówna praca silnika na biegu jałowym, niemożliwość osiągnięcia maksymalnych obrotów, a także kłopot z zapalaniem silnika.
Niesprawność zaworu egr wymaga zwykle jego wymiany, choć w przypadku zapchania zanieczyszczeniami wystarczające może się okazać czyszczenie. Ażeby uniknąć awarii zaworu egr, należy wymieniać go zgodnie z zaleceniami producentów według których w pojazdach z silnikami benzynowymi są one w stanie działać sprawnie do 100 tys. km, natomiast z silnikami wysokoprężnymi wytrzymują maksymalnie do 60 tys. km.
FA1 – czyli Fisher Automotive – to polska firma produkcyjna. Przedsiębiorstwo zajmuje się produkcją części zamiennych do samochodów. Choć oferta producenta jest stale poszerzana, firma wciąż pozostaje wysoko wyspecjalizowana. Wiodącymi produktami w asortymencie są elementy montażowe układów wydechowych. Pod tym względem firma należy do liderów na rynku polskim oraz na kilku sąsiednich rynkach.
Części samochodowe FA1 to wysokiej jakości elementy, przechodzące szereg testów jakości. Rygorystyczne analizy wytrzymałości na promieniowanie UV, wysoką wilgotność czy skrajne temperatury to tylko część procesu weryfikacji jakości autoczęści Fischer Automotive. Jakość elementów desygnowanych marką FA1 jest zbliżona do jakości części używanych przy pierwszym montażu. Jednocześnie ceny autoczęści Fischer Automotive prezentują się kusząco, nawet w odniesieniu do innych producentów części na aftermarket.
Fischer Automotive należy do tego rodzaju firm, które nieustannie dążą do rozwoju. Dlatego też w katalogach publikowanych przez przedsiębiorstwo nieustannie pojawiają się nowe referencje. Producent regularnie otwiera nowe linie produkcyjne, poszerzając ofertę o produkty, na które zauważy rynkowe zapotrzebowanie. W ostatnim czasie firma duży nacisk kładzie na rozwój linii produkcyjnej kompletów montażowych do turbosprężarek. Ponadto, asortyment obejmuje również rozmaite uszczelki do wielu układów, podkładki czy korki. Nie tak dawno na rynku pojawiły się również kolektory wydechowe FA1.