- Średnica wewnętrzna [mm]: 42
- Średnica zewnętrzna [mm]: 54
- Wysokość [mm]: 6
- Rodzaj uszczelnienia promieniowego wału: ASW
- Rodzaj gwintu: Gwint prawoskrętny
- Materiał: FPM (fluor-kauczuk)
- Ochrona przeciwpyłowa: Z uszczelką wargową przeciwpyłową
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AJUSA | 15062000 |
BGA | OS0315 |
BLUEPRINT | ADBP610128 |
CORTECO | 12018755 |
CORTECO | 12018755B |
CORTECO | 46085099 |
DACIA | 13 51 094 70R |
DACIA | 60 01 545 287 |
DACIA | 77 00 103 245 |
DT SPARE P | 6.20511 |
FAI | OS1180 |
FAI | OS780 |
FEBI | 180346 |
FEDERAL MO | TCS 46168 |
GLASER | 77069 |
GLASER | P77069-01 |
GOETM | 50-319473-00 |
MAHLE | JV5185 |
MEC-DIESEL | 521269 |
MEC-DIESEL | 523876 |
NISSA | 13510-AW300 |
OPEL | 44 02 706 |
PAYEN | NA5036 |
REINZ | 80-34413-00 |
REINZ | 81-34413-00 |
RENAU | 13 51 094 70R |
RENAU | 60 01 545 287 |
RENAU | 77 00 103 245 |
SUZUK | 11228-84CT0 |
SUZUK | 11345-67JG0 |
SWAG | 33 11 0473 |
TOPRAN | 207 049 |
VOLVO | 30 862 838 |
ARO
|
DACIA
|
LEXUS
|
MITSUBISHI
|
NISSAN
|
OPEL
|
RENAULT
|
SUZUKI
|
TOYOTA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Uszczelniacze wału to drobne, owalne części będące jednymi z wielu elementów uszczelniających obecnych w silniku. Jednostka napędowa to najważniejszy podzespół samochodowy, napędzający ruch pojazdu. Zarówno sam silnik, jak i jego osprzęt, tworzą skomplikowane układy, które wymagają szczególnego zabezpieczenia. Wszelkie wycieki oleju mogą doprowadzić do zniszczenia silnika lub którejś z części osprzętu silnikowego.
Wał korbowy to element, który niejako kontroluje pracę silnika. Wpływa on na ruch tłoków, aktywując ruch obrotowy w miejsce posuwisto-zwrotnego. Niewątpliwie jest to jeden ze strategicznych podzespołów, gdyż jego prawidłowa praca jest niezbędna dla właściwego działania silnika. Dlatego też uszczelnienie wału ma kluczowe znaczenie. Zapewnia ono płynną pracę wału oraz zapobiega jego zniszczeniu spowodowanemu wyciekami.
Uszczelnienie wału korbowego stanowią pierścienie uszczelniające. Dzisiaj przeważają uszczelki wykonane z tworzyw sztucznych. Producenci preferują fluor i kauczuk, ze względu na właściwości tych materiałów, które predysponują je do pełnienia funkcji materiałów uszczelniających. Wykonane z połączenia fluoru i kauczuku uszczelki są po prostu szczelne. Ponadto, wykazują odporność na działanie oleju, który prowadzi do degradacji niektórych materiałów.
Każda, nawet najlepsza uszczelka może ulec uszkodzeniu. Polega ono najczęściej na pojawieniu się pęknięć, czyli po prostu nieszczelności. Uszkodzenie uszczelnienia wału może być spowodowane usterką lub zużyciem innego elementu. Jeżeli wał jest mocno wyrobiony, w konsekwencji często uszczelka przestaje właściwie wypełniać swoje zadanie.